کارشناسی ارشد مدیریت

توصیه های انتخاب رشته

پنجشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ب.ظ

 توصیه های انتخاب رشته:

1) حتما توضیحات دفترچه راهنما رو به همره جزییات و شرایط هر دانشگاه بررسی کنید. شرایط دوره های مختلف مانند مجازی و پیام نور به همراه شهریه ها و ضوابط هر دانشگاه بسیار مهم هستند.

2) سپس لیستی از کدرشته هایی که می تونید بزنید تهیه کنید. این لیست باید کاملترین لیست ممکن باشد.

3) با مشورت دوستان و خانواده و اساتید و کسانی که مورد اطمینان شما هستند. دانشگاههایی را که بدلیل شرایط خانوادگی و مالی و مسافت و ... اصلا نمی تونید برید رو حذف کنید . برای دوره های روزانه سخت گیر باشید و جایی که نمی تونید برید را حذف کنید زیرا در صورت قبولی امکان انصراف ندارید و در صورت انصراف  از آزمون سال آینده نیز محروم می شوید. کدرشته های دوره های دیگر مانند شبانه ، غیرانتفاعی و پیام نور و مجازی که نمی تونید برید را به انتهای لیست منتقل کنید. زیرا محرومیت ندارند در صورت قبولی . شاید شرایط شما نیز تا هنگام قبولی نهایی متفاوت باشد. به طور مثال در سالهای قبل یکی از بازدیدکننده های وبلاگ ما دوره شبانه سیستان را فکر می کرد تحت هیچ شرایطی نمی رود. با توصیه ما زد و جالب آنکه در کمتر از دو ماه، شوهرش منتقل شد زاهدان! الان ایشون داره همونجا میخونه!!

4) در مواردی که اطلاعات شما کامل نیست حتما سری به سایت دانشگاه مربوطه بزنید و یا از دوستان و آشنایان احتمالی در مورد دانشگاه مورد نظر کمک بگیرید.  

5) بدون توجه به رتبه کسب شده ترجیحا هر 100 انتخاب ممکن رو پر کنید. گاهی حوادثی اتفاق می افتد که پیش بینی پذیر نیستند

6) با کسب اطلاع از مشاوری امین و مورد اطمینان،  دانشگاههایی که با حدود رتبه شما امکان قبولی دارند بشناسید تا بتوانید انتخاب های دقیق تری کنید. مثلا برای داوطلبی با رتبه 400 شناخت دانشگاههای چون یزد ، اضفهان تبریز و .. مهمتر از دانشگاه تهران و مهمتر از مثلا مجازی هاست. انتخاب های درست در محدوده رتبه شما خیلی مهمه.

7 ) مرحله بعدی مقایسه دو به دو و تک تک انتخاب ها با یکدیگر است.  هر انتخاب را با تمام انتخاب های دیگر مقایسه کنید و این سوال را از خود بپرسید :

"  اگر این کد رشته رو قبول شم به خودم نمیگم کاش بعدی رو قبول می شدم؟؟! "

پاسخ این سوال همیشه باید نه باشد!

در غیر این صورت در اولویت بندی اشتباه کرده اید. هر انتخابی که در اولویت پایین تر است باید ارزش کمتری نسبت به اولویت بالاتر، از نظر شما داشته باشد. ارزش را شما تعیین می کنید. با مطالعه و مشورت در دوران انتخاب رشته.

8) همواره تعدادی از رشته هایی که با رتبه های بالاتر از شما پر می شوند را انتخاب کنید و شانس خودتون رو آزمایش کنید. چند انتخاب هم از دانشگاههای سطح پایینتر در اولویت های آخر قرار دهید به خاطر سوپاپ اطمینان. همیشه از حداکثر انتخاب های خود استفاده کنید.  تعداد انتخاب های شما به اتدازه کافی زیاد هست که کمی هم بلند پروازی کنید در انتخاب های اول. بهتر است حدود 15 تا 25انتخاب را کمی دست بالا و بلند پروازانه، 50 تا 60 انتخاب را در دامنه رتبه های خود و 10 تا 20 انتخاب را برای اطمینان از میان دانشگاه های پایین تر در لیست نهایی خود داشته باشید.

9) رتبه های بالای 1000 و 2000 همواره باید به یک گرایش تکیه نکنند. مثلا شاید شما با 4000 صنعتی جایی رو نیارید (که میارید) ولی با 4000 فناوری قبول بشید. بنابراین از گرایش های مختلف انتخاب کنید.

10) دو باره برمی گردیم به مورد اول! دفترچه رو کامل و خوب بخونین. شهریه دانشگاه ها. شرایط خاص برخی دوره ها یا دانشگاه ها مثل مالک اشتر، شاهد و ... رو توجه کنید.

موفق باشید

  • علی احسانی

نظرات  (۱۱۷)

  • احمد بختیارزاده
  • ممنون از شما آقای دکتر
    لطف کردید
    همیشه جوابمون به اون سواله نه خوهد بود ، موافقم
    یعنی میتونیم از گرایش های مختلف انتخاب کنیم؟من اینو نمیدونستم.فکر کردم مثلا من که صنعتی دادم فقط میتونم صنعتیارو انتخاب کنم.بعد منی که مطمئنم به هیچ عنوان روزانه دانشگاه تهران با رتبه 900 قبول نمیشوم بازم تو بلند پروازانه هام بزارم اونو؟!!
    پاسخ:
    بله میتونید از هر گرایشی بزنید. شما صنعتی امتحان ندادی. مجموعه مدیریت امتحان دادی!

    بالاخرخ صد تا انتخابه. میشه برخی هاش خیلی بلند پروازانه و برخی ها با بُرد کمتر باشه!
    سلام دکترجان
    چن روز بود هی وبلاگ قبلیو چک میمردم الان فهمیدم اومدین اینجا
    اولا که خیلی ممنونم ازتون بابت کمکها و راهنمایی هایی که از وبلاگتون گرفتم شاید خودتونم ندونین ولی واقعا خیلی کمکم کردین مرسی
    رتبم در همه گرایش ها تک شد(جز مالی البته). 1 کارافرینی. 2 بازرگانی...
    راستش برای انتخاب رشته یه کم مردد هستم میخاستم خواهش کنم اگه براتون مقدوره هفته آینده که میام تهران ، حضوری باهاتون صحبت کوتاهی بکنم. یه دنیا ممنون میشم اگه قبول زحمت کنین و بیام دانشگاه خدمتتون
    مرسی    
    پاسخ:
    سلام
    به به مبارکه! بسیار هم عـــــــــــــــــــــــــالی
    من تهران نیستم که بتونم ببینمتون متاسفانه
    در مورد گرایش ها یا دانشگاه ها؟
    سلام استاد.ممنون بخاطر توصیه های انتخاب رشته ...استاد نظرتون راجع به کارافرینی چیه؟مثلا ام بی ای با کارافرینی گرایش ام بی ای چقد فرق داره؟ چون رتبم تو کارافرینی یکم بهتر از بازرگانی شده..به نظرتون کارافرینی را هم بزنم ؟ 
    پاسخ:
    سلام
    تو ام بی ای هدف یادگیری مدیریت یک کسب و کار و دانش فنی برای خصوصا مهندسین هست در حالی که کارافرینی با دانش راه اندازی یک کسب و کار با موضوع برخورد میکنه و شاید مدیریت یک کسب و کار تازه و خلاقانه رو هدف قرار بده....
    رتبه تون چند شده حالا؟!
    مرسی
    دانشگاه که فکر نمیکنم کسی جز تهران نظر دیگه ای داشته باشه ( اگه واقعیت چیز دیگه ایه شما بگین) بیشتر گرایشا و زیرگرایشا
    تصمیم خودم بین الملل تهرانه که 3 نفر میگیره (100% میارم دیگه نه؟) ولی باز میگم نکنه چیزایی هست که ما خبر نداریم (میخام مث کارشناسی نشه!!!) در مورد بازار کار ، ادامه تحصیل احیانا ، پذیرش برای دانشگاه های بیگانه!
    اگر مطمئن شم از این لحاظا ردیفه خب دیگه حله بیشترش!
    پاسخ:
    خب اگه دو شدی میاری دیگه!
    علاقه شماست دیگه. خیلی فرقی ندارند. بین الملل به مسائل صادرات و واردات و سازمان های بین المللی و اینها توجه داره و بازاریابی به مواردی مثل رفتار مصرف کننده و تحقیقات بازار و ....
    600کارافرینی،700بازرگانی...شانس چه جاهایی هست تو کارافرینی و بازرگانی استاد؟
    پاسخ:
    خب تو کارافرینی شانس قبولی برای شهر تهران رو دارید در خیلی از دانشگاه ها و گرایش ها ولی تو بازرگانی شاید برای مثلا شاهد و شبانه بیمه یا تحول علامه با احتمال کم شانس باشه
    سلااام

    از جو روزهای بعد اعلام نتایج ، خوشم می اید 

    پیش خودم فکر کردم ، سال بعد ، من که دیگه با سوالی مواجه نیستم !!! 
    حالا بیام سوال کنم :) 
    بهشتی خوبه دیگه ؟ البته خوب بدی اش هم اصلا مهم نیست ، مهم هدف ، هدف 
    منم از جو دانشگاه تهران خوشم نمی اید ،جو بهشتی مورد تایید هست ان شاءالله؟

    پیشنهادی هم داشتم، برای فیلم بازان 
    سابرینا رو اگر ندیدن ، حتما ببین ،  فیلمی از بیلی وایلدر عزیز ، و بانوی سینما ، ادری هیپورن ، 
    به معنای واقعی کلمه ، از دیدن ادری هیپورن ، لذت می برم ، فیلم تعطیلات در رم را هم از دست ندید 
    باقی بقای دوستان
    پاسخ:
    سلام
    نخیر عاقا جو بهشتی هم خوشمان نمیاد. دامنه کوهه شیب زیاد  داره . نفس آدم بند میاد هر بار که میره دانشگاه یا بین ساختمونها جابجا میشه!
    سلام به استاد عزیز و تبریک به همه ی دوستان. راستش من از وقتی جوابا اومده حال خوبی ندارم. استاد عزیز پدر من جانباز 50 درصد هستند و من میتونستم برای کنکور از سهمیه ی ایثارگری استفاده کنم ولی موقع ثبت نام سهمیه آزاد رو انتخاب کردم چون فکر میکردم اینکار شاید ظلمی در حق دیگرانی باشه که بهتر و بیشتر از من درس خوندن (هرچند شنیدم این سهمیه مازاده) بخاطر همین از این قضیه صرف نظر کردم حتی وقتی کارت آزمون رو گرفتم روش زده بود سهمیه آزاد. ولی وقتی که جوابا اومد دیدم ارگان رو زده خانواده ی ایثارگران. من رتبه ی 200 مدیریت دولتی رو آوردم ولی رتبم تو سهمیه خیلی کمتر شده. راستش الان خیلی سردرگمم نمیدونم چرا سازمان سنجش اینکارو کرده! :| شاید اصلا انتخاب رشته نکنم نمیدونم. استاد من یه سوالی داشتم، کسی که این رتبه رو (200) تو مدیریت دولتی آورده باشه احتمال قبولیش تو کدوم دانشگاهاست؟ بدون سهمیه ایثارگری؟ واقعا حس خیلی بدی دارم اگه میشه کمکم کنید. ممنون.
    پاسخ:
    سلام
    این سهمیه حق شماست و هیچ حقی از دیگران ضایع نخواهد کرد. حق پدری که بخشی از جسم و جانش رو باخته برای این کشور و حق فرزندی که بخشی از وقت و ذهنش رو گذاشته برای این پدر...
    به هر حال شما بدون سهمیه هم رتبه خیلی خوبی دارید. رتبه دویست در سالهای قبل پردیس قم دانشگاه تهران و برخی گرایش های دانشگاه علامه در مقطع روزانه رو میاورده و البته باید بدونید گرایش منابع انسانی قبلا با بازرگانی هم ضریب بود ولی از امسال با دولتی هست و این یعنی رتبه دویست شانس قبولی در جاهای خیلی بهتر هم داره.
    این سهمیه شما نه لطف هست و نه جای کسی رو میگیره. این سهمیه برای شما و حق شماست. تفاوت رتبه دویست با نفرات برتر خیلی کم هست واقعا و شما بدون سهمیه هم رتبه برتری هستید.
    با اطمینان کامل از سهمیه استفاده کنید. سهمه علاوه بر نفرات عادی هست که دانشگاه میگیره و جای کسی را نخواهید گرفت...
    موفق باشید
    سلام،کجاست شهریه ها منکه هرچقدر دفترچه را بالا و پایین کردم ندیدم!
    ی سوالم دارم،مگه تعداد واحدهای ارشد۳۲تا نیست  چرا برای شیخ بهایی۴۰واحد۸واحد پیش نیاز داره،پیش نیازها برای همه هستش؟!همه دانشگاه ها دارند؟!
    پاسخ:
    سلام
    مطمئنی همه بخش های دفتر چه رو دانلود کردی؟؟؟
    اکثریت دانشگاه ها واحد های جبرانی یا پیش نیاز تعریف می کنند...
    سلام خسته نباشید اقای احسانی..
    رتبه من 742 بازرگانی،1119فناوری،1215کارآفرینی و 1052 منابع انسانی
    خب مثل خیلیا روزانه های تهران میخوام!!!!!
    به موسسه پژوهش و برنامه ریزی خیلی فکرمیکنم اخه توی سایت مدیر با حدود رتبه ی من قبول شده بودن..
    میخوام بدونم کلا انتخاب های من چجوری باید باشه ؟
    کجاها احتمال قبولی بیشتری دارم؟
    ممنون
     
    پاسخ:
    سلام
    امیدوارم که موسسه قبول شید ولی از نظر من شانس کمتری نسبت به پارسال وجود داره. از این نظر که پارسال خیلی ها از گزایش های دیگه تو بازرگانی هم رتبه خوب داشتند و طبیعتا رفتند گرایش خودشون ولی امسال این حالت چون بازاریابی با ضریب 4 وجود داشت خیلی کمتر شده...
    طبیعتا شهرستانها شانس قبولی بیشتری دارند و یا جاهایی مثل موسسه یا دانشگاه شاهد یا برخی شبانه های علامه و یا پردیس فارابی تهران قم و یا مثلا جاهایی مثل کارافرینی بهشتی و علامه..... (اگه میخوای تهران باشه)....

    سلام خواستم زود تر از دوشنبه جمع بندی کنم،منابع انسانی وکارآفرینی و فناوری اطلاعات هم در همین بازه 550-620 بود پس برای این گرایش ها هم لیست داشته باشم؟ چیز زیادی راجع بهشون نمی دونم فقط باید بگردم اطلاعات گیر بیارم... تراز کل هم تأثیر داره؟الآن لیست انتخاب رشته بفرستم یا وقت ندارید؟

    پاسخ:
    سلام
    براساس تراز کل به شما رتبه اعلام کردن و ارزش دیگه ای نداره...
    اگه مثلا روزانه کارافرینی سمنان قبول شید و یا مثلا شبانه فناروی دانگشاه علامه تهران، دوست داری بری؟ و اینکه به مثلا بازرگانی مازندران ترجیح میدی؟....
    خب با یه سرچ ساده میشه ازشون اطلاعات بگیری....
    اگه انتخاب های بازرگانی تون محدوده و از بین گرایش های دیگه شهر یا دانشگاه یا گرایشی هست که از نظر شما مرغوبه میتونه تو لیستتون باشه...
    فعلا که مشکل وقت نداریم. روزهای یکشنبه و تا حدی دوشنبه اتفاقا سرم بسیار شلوغ تره...
    ممنون
    بعد از نظر شما این منطقی هست که من اول جاهایی مثل شاهد یا کارافرینی خوارزمی رو بزنم و یا حتی شبانه علامه و بعد برم سراغ روزانه شهرستان؟
    میدونم که به خودم بستگی داره از نظر هزینه و اینا ولی میخوام بدونم  به نظر شما ارزشش رو داره؟ 
    پاسخ:
    هر کسی تو انتخاب رشته ترجیحی داره. یکی شهر، یکی رشته و یکی یه دانشگاه رو ترجیح میده...
    شما شهر تهران از نظرت ارجحیت داره. منطقش اینه دیگه!
    روزانه شهریه نداره و تهران موندن هزینه های دیگه...
    به لحاظ انتخاب رشته، غیر منطقی نیست. چون این ترجیح شما و البته خیلی از بچه های دیگست...
    فقط با فکر باز عمل کنید. اطلاع از شرایط شاهد دارید؟ اطلاع از گرایش کارافرینی دارید؟؟
    چقدر لب مرز بین روزانه وشبانه سخته...فکرکنم اول روزانه های بازرگانی بعد شبانه بازرگانی بعدش کلا گرایش های دیگه...شایدم نظر خانواده تاثیر بذاره...به هرحال انشاالله زودتر از دوشنبه...کلافه میکنه انتخاب رشته آدم رو
     کارافرینی رو اره تا حدودی
     شاهد رو الان خوندم توی دفترچه
    شرایط اش فقط همون بحث اعتقادی هست؟!!
    چقد سخته که باید چادر پوشید :(
    البته الزهرا هم همینه خب
    پاسخ:
    البته شاهد مصاحبه داره و رد شدن از مصاحبه روی انتخاب های بعدی تون هیچ اثری نمیذاره. یعنی اگه مصاحبه رد شدی انتخاب های بعدی رو در نظر می گیرند...
    مکان شاهد هم مهمه ها. تو اتوبان تهران قم.  اونور بهشت زهرا! حالا دقیق نمیدونم ولی دوره ...
    بعد اگه میشه لطفا یه توضیحی هم راجب اون پردیس فارابی تهران قم بدین.
    منظور همون پردیس های خود گردان هست؟
    پاسخ:
    نه نه اصلااااااااا
    دانشگاه تهران یه شعبه علوم انسانی داره توی قم که اسمش رو گذاشتن پردیس فارابی...
    کما اینکه مثلا امیرکبیر تو تفر یا فنی های دانشگاه تهران تو گیلان شعبه دارند....
    روی مدرک آرم دانشگاه تهران میخوره با عنوان پردیس فارابی قم...
    اساتید مستقل از دانشگاه تهرانند ولی خیلی از اساتید دانشگاه های مختلف تهران اونجا همکاری دارند و درکل دانشگاه خوبی میتونه باشه
    برای عزیزانی که اطلاعاتی از دانشگاه شاهد می خواهند...

    دانشگاه شاهد برای مصاحبه دو بخش کتبی ( تست ) و شفاهی داره ، بخش کتبی حدود 90 درصد سوالات بحث اجتماعی و فرهنگی مربوط به داخل دانشگاه است مثل ارتباطات با جنس مخالف ، رفتار و کردار داخل دانشگاه و محیط های مشابه ، نحوه پوشش و خاصتا که آیا مثلا شلوار لی می پوشید یا نه!؟ و از این طور سوالات ... مثلا حدود 80 تا سوال تستی وجود دارد که بطور خالص 70-60 سوال می شود ، بدینطور که یکسری سوالات را با ادبیات و کلماتی دیگر دومرتبه در جای دیگر آزمون می پرسند و به نوعی پاسخ ها را راستی آزمایی میکنند ... بعد از بخش کتبی بلافاصله پاسخنامه ها بررسی می شود ( یکسری سوالات خاص را نگاه میکنند ) و شروع میکنند به خواندن نام افراد مختلف ، افرادی که نام آن ها خوانده می شود بصورت جدا جداو تک تک به اتاق های مختلف به پیش یک مصاحبه کننده هدایت می شوند و بخش شفاهی مصاحبه بدین شکل صورت می گیرد ( یک مصاحبه شونده و یک داوطلب )

    مطالب مطروحه در مصاحبه شفاهی :

    ابتدا از خانواده افراد و اینکه چند نفرند و وضعیت خانواده و مثلا شاغل بودن افراد سوال می کنند و کم کم سوالات اصلی شروع می شود ، سوالات در بخش سیاسی ، اعتقادی ، احکام شرعی و اجتماعی طرح می شوند ، نمونه هایی از سوالات بدین شکل است .
    1 ) آیا روزنامه می خوانید ؟ چه روزنامه ای ؟ تیتر صفحه اول دیروز این روزنامه چی بود ؟ آخرین تیتری که یادتان می آید چیست ؟ قیمت این روزنامه چند است ؟
    2 ) آیا به فلان راهپیمایی رفتید ؟ از کدام مسیر شروع کردید ؟ به کجا رفتید ؟ ( فقط یادتان باشد یه وقت راهپیمایی روز قدس رو نگید میدان آزادی )
    3 ) تیمم را با چه چیزهایی می شود انجام داد ؟ تیمم را بطور عملی نشان دهید !
    4 ) اصول و فروع دین را نام ببرید
    و... البته نکته اینکه سوالات احکام را خیلی کلی و ساده می پرسند عموما
    یک سوال به نسیت سخت :
    آیا چنانچه بعد از رکوع رکعت آخر نماز جماعت به نماز رسیدیم ، آیا می شود اقتدا کرد یا نه ؟
    5) آیا اخبار می بینید ؟ کدام شبکه ؟ کدام ساعت ؟ چندتا از خبرهای دیروز این برنامه خبری رو شرح دهید و ...
    و ...
    فقط یک نکته را از یاد نبرید : طرف مقابلتان عضو  اصلی هسته گزینش دانشگاه است و تخصصش مصاحبه با دانشجوهاست

    کلام آخر : در کل چیز خیلی خاصی نیست و جای نگرانی و استرس ندارد
    مرسی از شما آقای احمد ..اطلاعات خیلی خوبی بود.
    اقای احسانی من هی سوالام بیشتر میشه..دانشگاه شاهد با انقدر تمرکز روی مسائل اعتقادی ایا از سطح علمی خوبی هم برخورداره؟ اخه من با ادامه فکر میکنم به دکتری خوندن ..و خب این قضیه برام مهمه که با چه استادی و کجا کار میکنم توی دوره ی ارشد
    مرسی از وقتی که میذارین :)
    پاسخ:
    سطح علمی در مقایسه با کجا؟
    در مقایسه با دانشگاه های دیگ تهران کمی پایین تر هست ولی احتمالا از خیلی از شهرستانها بالاتر قرار بگیره. در مقایسه با فارابی، تا جایی که من اطلاعات دارم فارابی میتونه بهتر باشه با اینحال خودتون هم یه اطلاعاتی بگیرید
  • مه میترا آریایی (zahra_feb89)
  • سلام واقعا جای تشکر داره متن تون خیلی مختصر و مفید و کامل .
    نکات خوبی رو یادآوری کردید...خوشا بحال دوستان در حال انتخاب!
    یادش بخیر یروزی ماهم آرزوی انتخاب رشته ارشد داشتیم! الکی مثلا پیر شدیم :))) 
    فقط عرض تشکر وخسته نباشیدددد 
    خانم مونا سلام
    هیات علمی شاهد توی مدیریت خوبه و نسبتا قوی
    توی حوزه دروس مالی و مباحث مربوط به مالی و حسابداری و حسابرسی یک استاد فوق متخصص دارن به نام دکتر شیخ ، عضو هیات رئیسه صنایع مس هم هستند و مدیر مالی شرکت مس هستند و عضو گروه بازرگانی
    اساتید تعدادشون کم است اما خوب هستند
    گروه صنعتی خیلی خوبی دارند تعداد کم اما همه زبده و کاربلد و با سواد به معنای دقیق کلمه
    گروه بازرگانی خوبی دارند دکتر سید احمد حسینی و دکتر بیگی نیا در گروه دولتی
    در کل سطح علمی خوب و قابل قبولی در گروه مدیریت دانشگاه شاهد هست
    همشون خوب نیستند اما بعضی هاشون خیلی عالی هستند که در کل کفه رو به وضعیت خوب و قابل قبول متمابل میکنه

    این دانشگاه ب عنوان انتخاب آخر روزانه تهران یا حالا شبانه به نوبه خوب انتخاب خیلی خوبی است ...

    بستگی به خودتان دارد ...
    دانشکاه در جنوب شهر است ( عوارضی قم تهران )
    خوابگاه دختران در داخل دانشگاست
    دانشگاه فان و شادی نیست مثلا اصن فضای دانشگاه بهشتی رو ندارد و این بخاطر این نیست که مثلا چادر اجباریه یا چیزای دیگه ... اما خب دیگه
    اما فعالیت های جنبی فوق برنامه زیادی در میان دانشجویان در جریان است
    مثل گروه های شعر و ادب و تئاتر و غیره 
    و سایر نکات که میتونه منفی و مثبت باشه و در تصمیم شما تاثیرگذار
    سلااام

    اسم دانشگاه شهید بهشتی که می اید ، مور مور می شم 

    استاد ، که تنها از دامنه ی کوه  بودن شهید بهشتی ، می گن

    جناب احمد ، 
    امکان داره ، کمی بیشتر ، جو بهشتی رو تعریف کنید ؟ 
    مرسی
    پاسخ:
    سلام
    شیب مزیت هم داره!
    ابولسعید ابوالخیر قرن ها پیش در مورد دانشگاه فرمودن:
    طول آن پانصد ذرع و عرض آن تا آنجا که چشم انسان کار می کنددد ادامه دارررر
    در دل آن نهر هاااااااا جاری و به مدد شیب زیاد در هر نهری عسل شاه انگبین روان است! بر لب جوی ها تختی است (با تشک طبی نرم!) زیر سایه سار درخت بیدی بیش از اندازه مجنون! حوریانی (دروس زاده!) با موهای بلوند بلند دانشجویان را ماساژ داده تا در خوابی آرام فرو رفته آماده کلاس بعدی و انجام تحقیقات سخت دانشگاهی شوند. غمی در پس چهره حوریان نمایان است! همگی در انتظار شاهزاده ای کاشانی و جلوس او بر تخت ویژه مدیران مالی هستند. آیا انتظار آنها به سر میرسد؟؟؟

    با این ترتیب که شاهزاده کاشانی پیش می رود..... خدا داند!
    سلام آقای احسانی

    استاد من امسال برا ارشد رشته مدیریت صنعتی ثبت نام کردم و تمام تلاشمم کردم برا قبولی تو این رشته.
    زمانی که میخوندم خیلی امیدوار بودم که نتیجه خوبی رو میگیرم اما از اونجایی که تلاشای من نتیجه ای در پی نداشت رتبه ی خوبی رو تو کنکور کسب نکردم😕،یعنی اصلا خوب نیستااا...😢
    آخه شد 1403
    حالا از شما یه خواهش دارم یه لطفی بکنید منو راهنمایی کنید که با این رتبه افتضاااااح شانس آوردن کدوم رشته شهر رو دارم،اصلا نمیدونم جایی ممکنه قبول بشم یا نه...ممنون میشم راهنمایی کنید.
    پاسخ:
    سلام
    لطفا کارنامه و درصد کامل بذارید...
    بوشهر، قم، یزد، شاهرود، بندر عباس ....خصوصا شبانه هاشون...و همه غیرانتفاعی ها
    سلام برهمه دوستان و اقای احسانی ک واقعا خسته نباشن...  
    خوشبحال همه عزیزانی ک درحال انتخاب رشته ان....
    شما فک نکن همه دارن انتخاب رشته میکنن یکی هم مث من در سردر گمی کامل به سر میبره ....ولی خب یک انتخاب رشته کردم توپ در حد ۶تا امتخاب ک رتبه تک کنکورم اینجوری انتخاب نمیکنه...  
    خلاصه همچین دارم خودمو واسه یه شروع دوباره ....
    خاصیت روزگار پیر کردن ماهاس بیخیالش یعنی باید بیخیالش شیم کاریش نمیشه کرد خب :-)

    اقا فقط اومدم عرض ادب و خسته نباشید ... درپناه حق
    پاسخ:
    سلام و تشکر
    شما که به قول خودت تکلیفت مشخصه. چرا سردرگمی کامل؟؟
    سه تا شهر بهتون پیشنهاد دادن... که شبانه اکثرش به رتبه ات احتمال زیاد میخوره...
    به نظر من پیام نور و غیرانتفاعی های که در محدوده مجاز شما قرار می گیرند هم بهش اضافه کنید...
    حالا شهریور نتایج میاد نخواستی نمیری ثبت نام. روزانه نیست که محدودیت داشته باشه...
    منظور این نیست که تا شهریور منتظر نتایج باشی. منظور اینه که سب رو که مندازی بالا هزارتا چرخ میخوره تا بیاد پایین. شاید تا شهریور مثلا شرایطی پیش اومد که رفتی انتخاب هات رو و شاید هم نه...

    :) این علامت ، وصف کننده ی حالم نیست 
    حتی اگه به توان ١٠٠٠ هم برسد ،

    عاللی بود 
    می گن ، عبادت ، جز خدمت به خلق نیست ، من حالا اضافه می کنم ، همین طور گذاشتن خنده بر لبان

    در مورد خودم ، احساس می کنم ، باید یه خورده الان ، روی جنبه ی روحی و روانی ام کار کنم ،
    به همین خاطر مثلا ، الان ٢-٣ روز دارم فیلم درمانی می کنم

    نیاز به جرح و تعدیل در برنامه و روش خواندن  هم هست ، 
    امیدوارم تا امشب ، بتونم ، پیداشون کنم ، که به امید خدا از فردا ، دوباره بریم برای ، ادری هیپورن  ایرانی ،ساکن   یخچال که توانایی دیدن افتاب و مهتاب هم نداشته باشه  ، "قناعت ، یکی از اصول مهم زندگی من هست ":)
    پاسخ:
    هر کسی با حال و هوای خودش بیشتر از آشناست و این اصلا مشکلی نیست که سبک شما اینه...
    با اینحال بدونید که این فیلم هارو میتونستید در این یه ماه هم ببینید... شاید اگر میدید الان احتیاج نداشتید به اینکه چند روزی روحی روانی کار کنید.
    سعی کنید در طول خوندن هم به چیزهایی که متعادلت میکنه توجه کنید و همچنین تو زمان هایی مثل این چند روز هم که به هر دلیل حوصله ندارید درس خوندن رو هر چند به اجبار و تقریبا بی کیفیت و با حجم کم ولی ادامه بدید...
    حوریان منتظرند...
    کارنامه من به صورت کامل :
    در دوره روزانه فقط در کد ضریب 3 مجاز شدم با رتبه 1403 و در دوره های غیر روزانه هم در کد ضرایب زیر:
    کد ضریب 1:رتبه 15681
    کد ضریب 3:رتبه 1403
    کد ضریب 4:رتبه 3949
    کد ضریب 5:رتبه 2386
    کد ضریب 6:رتبه 10179
    کد ضریب 7:رتبه 20334
    کد ضریب 10: رتبه 8028
    درصدها:
    زبان :1/10-
    تئوری:3/33
    اقتصاد :31/67
    تحقیق در عملیات:17/78
    تولید:46/67
    البته این رو هم اضاف کنم زمانی که چند روز قبل از کنکور سوالات 90 به بعد رو از خودم آزمون میگرفتم تئوری رو کمتر از 40 و اقتصاد و تولید رو کمتر از 50 و پژوهش هم کمتر از 30 نمیزدم،و واقعا هم خودم نمیتونم باور کنم اینا درصدهای واقعیه منه😕
    راستی آقای احسانی یه سوال مهم دیگه هم خدمتتون داشتم اونم اینه که آیا گرایش پژوهش عملیاتی نیاز به مهارت ریاضی بالایی داره؟
    پاسخ:
    ممنون از کارنامه کامل...
    در مورد انتخاب ها که تو نظر قبلی گفتم. میتونید بهش انتخاب هایی از فناروی و تکنولوژی هم اضافه کنید...
    گرایش پژوهش عملیاتی با تولید فرقش در هشت واحده. تولیدی ها کیفیت میخونن، کنترل موجودی و انتقال تکنولوژی و دو واحد هم سمیناردارند. تحقیق ها به جاش مدلسازی ریاضی میخونند، شبیه سازی، سیستم های صف و برنامه ریزی غیرخطی...
    اینجوری نیست که از پسش برنیاید. به هر حال بیشتر به پایه خوب تحقیق در عملیات احتیاجه تا ریاضی... با انیحال نسبت به تولید درسها ریاضی تر و تا حدی سخت تر میتونند باشند
    استاد عزیز سلام.عرض ادب و  احترام
    برای انتخاب رشته و شهرها  میخواستم اول بدونم با هر رتبه چه شهر هایی را شبانه و روزانه میشه شانس داشت و پیشنهاد میکنید تو انتخاب هام بیارم؟
    بازرگانی 715
    صنعتی 1889
    1057 ای تی
    1577 مالی 
    638 کارافرینی
    993 منابع انسانی

    سپااس فراوان
    پاسخ:
    برای بازرگانی که اغلب شهرستانها و از تهران جاهایی مثل شاهد، موسسه آموزش، خوارزمی و شبانه و علامه و اینها...
    تو صنعتی که احتمالا میشه غیرانتفاعی ها و شاید برخی شبانه های دورترررر مثلا البته بوشهر به شما نزدیکه
    تو آیتی هم شانس دانشگاه دولتی ها کمه
    تو کارافرینی تقریبا برای هر دانشگاهی شانس دارید. علامه بهشتی خوارزمی شهرستانها و حتی شاید برخی شبانه های تهران....
    تو منابع انسانی هم اح تمالا میشه پیام نور ها...

    خب ک اگه اینجوره همون سه شهر خودمو واسه روحیه خودم میزنم...  
    اخه من پیامنور نزدم چطوری انتخاب کنم :-(
    و به هر قیمتی نمیخوام برم دانشگاه.... :-(
    خلاصه انگاری باید یه سال دیگه بنده رو تحمل کنید جناب احسانی ولی قول میدم اذیتتون نکنم زیاد
    موفق و پاینده  باشید .... :-)
    پاسخ:
    پس این دفترچه و اطلاعیه رو برای چی گذاشتن رو سایت سنجش؟!
    پیام نور، غیرانتفاعی یا هر چی که اعلام آمادگی نکردی رو میتونی پولش رو پرداخت کنی و انتخاب کنی...
    نمیگم به هر قیمتی برو دانشگاه. میگم انتخاب هاتو بزن. شهریور دستت بازه که بری با نری... فقط روزانه هایی که نمیری رو نزن...

    سلام استاد
    همین طوری از گروه صنعتی علامه خبرهای خوبی بهم میرسه ...
    استاد شما هم تیر خلاص رو بهم بزنید برم ...

    بعد تهران ، بهشتی رو بزنم یا علامه رو ؟ 
    اینطوری خوبه ؟ تولید و تحقیق تهران ، تولید بهشتی ، تولید علامه و بعد تحقیق هاشون
    یا اینکه بلافاصله بعد تهران ، تولید علامه رو بزنم ؟

    با تشکر از شما آقای دکتر
    تعریف گروه صنعتی علامه رو شنیدم و خوندم رزومه هاشون رو ، بی ادبی نباشه هیولاهای صنعتی هستند ، خصوصا توی تولید ...
    با این اوصاف شما بهشتی رو میگید بزنم دوم یا علامه ؟ اول تولید هرکدام یا پشت هم تولید و تحقیق ، تولید و تحقیق ؟
    پاسخ:
    سلام
    ببین بین دانشگاه بهتر و بدتری نیست. به لحاظ امکانات و استاد در یه حد و اندازه هستند. اگه تو علامه کزازی و امیری و الفت و طباطباییان و صدقیانی و ... هستند. تو بهشتی هم فارسیجانی و متقی و عالم تبریز و زندیه و .... هستند.
    فقط تو یه حالتی میشه انتخاب کرد. اینکه شما زمینه کاری مشخصی داشته باشی و بخوای بری پیش استاد مربوطه. مثلا بگی من دوست دارم کیفیت کار کنم پس میرم علامه با امیری کار می کنم...
    در غیر این صورت فرقی بین این دانشگاهها نیست. هر دو تا هم به اندازه کافی استاد با زمینه های تحقیقاتی متفاوت دارند که به شما کمک کنند...
    در مورد گرایشها هم علاقه و نظر شخصی هست. یک گرایش خوندن برای دانشگاه بهتره و هم شما رو به دردسر نمیندازه و هم ادامه تحصیل و هم تدریس رو در آینده. یعنی بهتره شما مثلا ارشد و دکتری رو تولید بخونی. از یه طرفی هم متنوع خوندن دید خیلی خوبی به آدم میده. مثلا من از اینکه ارشد تحقیق خوندم و دکتری تولید خیلی راضیم چون تو تولید از دانش تحقیقم خیلی استفاده میکنم. از نظر بازار کار هم چند گرایشی ها بیشتر مورد توجه هستند...
    در نهایت اینکه واقعا کمتر کسی رو در آینده میبینید از شما بپرسه تولید خوندی یا تحقیق! شما مدیریت صنعتی میخونی...
    مثلا من کار پایان نامه ارشدم لجستیک بود. مدلسازی بود پس تحقیقی بود. لجستیک بود پس تولیدی هم بود! تفکیک این گرایشها واقعا سخته. تولید و تحقیق بخث های جدا از هم نیستند...

    خیلی ممنون استاد.یه سوال دیگه...نظرتون درباره کارافرینی چیه؟ چه جایگاهی داره الان؟دید نسبت بهش چطوره؟
    پاسخ:
    فکر میکنم خیلی بستگی به دانشگاه و استاد مروبطه داشته باشه...
    به طوری که هم میتونه دوره جذابی باشه و هم بی خاصیت!
    مدیریت بازرگانی 50 ساله هست و مدیریت بازرگانیه! 50 سال بعد هم خواهد بود... کارافرینی بگیر نگیر داره. یعنی ممکنه شما بخونی و غوغا کنه! و ممکنه بخونی و هیچ چ چ فایده نداشته باشه...
    من پیشنهادم اینه که برای بازرگانی ها اقدام کنی و جاهایی که از نظر شما مطلوب هستند رو بزنی. بعدش میتونی کارافرینی های مرغوب از نظر دانشگاه رو بزنی. حواست باشه تو کارافرینی شانس روزانه هم داری. مواظب باش که اگه قبول بشی روزانه و نری محرومیت داره...
    استاد یه سوال دیگه اگه ممکنه خدمتتون بپرسم...
    اینکه من با توجه به شناختی که از خودم و روحیاتم دارم شهر دیگه فوق العادددده میدونم بهم سخت میگذره حالا به نظر شما مدرک شبانه ارزشش انقدددر بیشتر از غیر انتفاعیه؟؟😔
    چون من شیرازیم و شیرازم غیرانتفاعی زند گرایش پژوهش عملیاتی داره...
    و اینکه شهریه شبانه و غیر انتفاعی حدودا چقدره؟😕

    پاسخ:
    شبانه هایی که ممکنه به رتبه شما بخوره و تا حدی نزدیک باشه جاهایی مثل خود شیراز و بوشهر هست...
    شبانه تو مدرک قید نمیشه و فقط شهریه میدید. بنابراین مدرکش با روزانه فرق نداره....
    شهریه هر دو تا حدود یک و نیم تا دو هست با اینحال دقیقش تو دفترچه نوشته شده...
    بوشهر مثلا دکتری هم داره...
    انتخاب با شماست. اگه واقعا فاصله براتون خیلی مسئله هست خب همون شیراز بمونید. اینکه در دانشگاه زند یک دانشجوی خوب باشید قطعا و حتما به اینکه در یک شبانه دولتی یک دانشجوی بی انگیزه و  کم رمق باشید ارجحیت داره... ضمن اینکه احتمالا دانشگاه زند از اساتید دانشگاه شیراز استفاده میکنه...
    وای استاد واقعاااااا مچکرم از کمک ها و راهنمییتون...
    کاش زودتر با شما آشنا شده بودم...
    بازم تشکر...


    پاسخ:
    خواهش می کنم...
    موفق باشید
    سلام مجدد
    من واقعا توی تصمیم گیری دچار مشکل شدم..
    اینکه واقعا چی میارم اعصابمو بهم ریخته.
    حس میکنم واسه شهر دیگه ای جز تهران انگیزه ندارم..ینی همه ی برنامه هام بهم ریخته.
    از یه طرفم میگم خب وقتی احتمال قبولی واسه روزانه داشته باشم خب شاید یه جور ظلمه به خانواده انتخاب شبانه تهران و هزینه کردن.
    واقعا نمیدونم چی رو بزنم که پشیمون نشم بعدا.8
    پاسخ:
     سلام
    من هر چی گشتم نظر قبلی از شما اینجا پیدا نکردم.
    رتبه تون دقیقا چند شده؟
    خب بستگی به این داره هزینه حدود 6 تا 8 تومنی که امکانش هست حدود نصفش وام باشه در طول تحصیل تا چه حد به خانواده فشار میاره و البته اینکه روزانه هایی که قبول میشید چه شهری هستند و چه تفاوتی با تهران دارند. خیلی از نظر علمی فرق دارند؟ خیلی دور یا نزدیک هستن؟
    حواستون باشه روزانه شهرستان خوندن شاید هزینه دانشگاه نداشته باشه ولی هزینه های جانبی دیگه ای داره...
    [چند بار سوال کردم درمورد شاهد و اینا
    رتبه مو بالا گفتم:
    رتبه من 742 بازرگانی،1119فناوری،1215کارآفرینی و 1052 منابع انسانی
    اخه اینکه مینویسن توی دفترچه شبانه خوایگاه نداره ..وام نداره پس چی؟

    پاسخ:
    وام شهریه رو پس به کی میدن؟؟؟ روزانه ها؟؟؟؟؟ اونها که شهریه ندارند...
    خوابگاه بله نداره در اکثر جاها...
    اگه تهران نیستید شبانه تهران خوندن با هزینه های تهران خیلی سنگین در میاد...
    راستی دوستان در مورد شاهد اطلاعات خوبی دادن. دیدید؟

    اره دیدم مرسی
    من شیراز هستم..پس نظر شمام اینه که اول روزانه شهراایی مثه اصفهان .یزد و یا چمران اهواز رو بزنم؟ در برابر شبانه های تهران منظورمه
    بعد اینکه میگین سنگین میشه هزینه ها حدودا چقد میشه هر ترم ؟
    پاسخ:
    اقامت تو تهران واقعا سنگینه...
    تعداد زیادی پانسیون و اینها هست که شاید هزینه کمتری داشته باشند ولی زندگی کردن در اونها واقعا خیلی خیلی سخته. هزینه رفت و آمد دو برابر شیراز میتونه باشه و هزینه های خورد و خوراک هم هست و البته اینکه تقریا ترمی یک بار میتونید بری و برگردی با اون فاصله چند ساعته...
    رفت و امد، اقامت و غذا شاید بشه گفت ماهی حدود 400-500 هزار تومان خواهد بود در حالت دست پایین...
    باز شیراز لا اقل شهر خودتونه...
    اینکه روزانه اهواز و یزد و کرمان هم به شبانه میصرفه یا نه هم جای سواله...
    اگه رتبه ها را با قبولی های پارسال مقایسه می کنید کمی باید سخت گیر باشید چون امسال رتبه های بهتر از شما تعداد زیادی شون گرایششون بازرگانی هست و از گرایش های دیگه خیلی سخت تو بازرگانی رتبه آوردن
    مثلا اگه پارسال میگفتیم از 700 نقر جلوی شما 400 نفر بازرگانی هستند و بقیه رتبه های بهتری در گرایش های دیگه دارند. امسال اینجوری نیست و مثلا 500 نفر ار افرارد جلوی شما کاملا بازرگانی هستند...  (عددها مثال بود)
    سلام اقای احسانی
    هم مثل پریسا خانم  شیرازی هستم 
    هم رتبم حدود رتبه ی پریسا خانم  ، یعنی 1400هس
    شما در جواب ایشان گفتید ک شبانه ی شیراز ممکنه قبول بشید..!!
    ولی شیراز  ک شبانه یا  نوبت دوم  نداره ؟!!!!!


    سوالم اینه که با 1400 چقد احتمالش هس ک غیر انتفاعی شیراز قبول بشیم؟

    ممنون میشم جواب بدید

    پاسخ:
    سلام
    بله شیراز شبانه نداره...اگر هم داشت خیلی به رتبه شما نمیخورد... ایشون مردد به دانشگاه بود. من گفتم با توجه به رتبه و شرایط ایشون میشه به شهرهایی مثل شیرارز و بوشهر فکر کرد صرفا.. (فارغ از اینکه داره یا نه) و خواستم مقایسه کنند با غیرانتفاعی...
    احتمال آوردنوتن زیاده ولی خب این تنها غیرانتفاعی تو جنوب کشوره تقریبا و شاید شیرازی های زیادی بخوان تو شهر خودشون باشند. شبانه هم که نداره...
    با اینحال رتبه شما شانس بالایی داره...
    l متوجه شدم.
    اخه شیراز فقط یه بازاریابی داره که اونم فقط 7نفر میخواد.روزانه
    و منابع انسانی اسلامی! که  اونم روزانه است
    شیراز شبانه نداره امسال
    فقط میشه بگید با این رتبه روزانه کدوم شهر احتمال بیشتری دارم واسه قبولی؟
    و اینکه من یه لیست اماده کردم به کدوم ایمیل بفرستم؟
    ممنون از راهنمایی هاتون

    پاسخ:
    آره امسال ظاهرا شیراز شبانه نداره...
    روزانه کرمان، اهواز و یزد و بندرعباس و ایلام و قم و سنندج و خرم آباد و اردبیل و ملایر ....

    سلام
    راستی در کل به نظر شما شانس کجا بیشتره که قبول شم؟ ظرفیت های فردوسی خیلی کم هست...به روزانه هم که امیدی نیست...به فکر سال آینده باشم بهتره نه؟؟؟؟؟ به سوالات انتخاب رشته که پرسیدید هم جواب دادم...ببخشید اینجا گفتم به ایمیل جواب بدید.
    پاسخ:
    سلام
    فکر سال آینده چرا...
    خیلی از روزانه ها رو میاری....
    اکثر شهرستانها که زدی رو به امید خدا میاری...
    سلام
    خوبین؟
    قبلا گفته بودم که خوب نمیشم ..
    الان رتبه ام شده هشتاده و خورده ای...
    بازرگانی تهران و بهشتی احتمال بازازیابی و بازرگانی صفره نه؟(شبانه و روزانه)
    واقعا غصه دارم...!
    پاسخ:
    سلام
    صفر که نیســــــــــت
    شبانه که تقریبا با احتمال بسیار بالا میاری...
    روزانه هم بگیر نگیر داره...
    استاد جان سلام مجدد
    چنتا سوال دیگه 
    شهید ستاری قضیش چیه ما میتونیم بریم؟
    آموزش محور تاثیری تو دکترا داره؟تو مدرک میاد آموزش محور؟
    نیمه حضوری چی؟ چجوریه؟شهریه داره؟ تو مدرک میاد نیمه حضوری؟
    سپاااس
    پاسخ:
    سلام
    شهید ستاری رو اطلاع ندارم. شرایش تو دفترجه نوشته دیگه . دانشگاه افسری و نظامی هست در هر صورت...
    آموزش محور تو مدرک هم نیاد مشخصه شما پایان نامه نداشتی دیگه! از اونجایی که دکتری بر پایه پژوهش هست. بله میتونه دکتری سخت باشه...
    نیمه حضوری هم در مدرک قید میشه و هم شهریه داره و معمولا باری کسانی که کار دارند و دنبال یه مدرک هستند بدرد میخوره....
    سلام 
    اقای احسانی من لیست انتخاب رشته ام رو ایمیل کردم دیشب..منتظر جواب باشم؟
    پاسخ:
    سلام
    امروز درگیر دانشگاه بودم . دیدممم. جواب میدم ....
    سلام.خسته نباشید
    اگه تو انتخابمون یک رشته و شهر را مثلا انتخاب 30 ام کرده باشیم با وقتی که انتخاب 100 ام باشه شانسمون بیشتره؟
    یعنی این وسط ممکنه یکی که رتبش از ما بهتر نشده و مثلا این رشته و شهر را زودتر از ما زده زودتر قبول بشه؟

    پاسخ:
    سلام
    نخیرررر
    ببخشید من چند بار دفترچه رو خوندم اما شرایط پردیس فارابی رو پیدا نکردم.
    دانشگاه های قم و حضرت معصومه پوشش چادر الزامی هست..خواستم بدونم واسه فارابی هم همینطوره؟
    پاسخ:
    نه پردیس فارابی شرایط خاصی نداره مثل این دانشگاه ها....
    سلام گیج شدم ترتیب گرایش های بازرگانی هم باید درست باشه البته گفته بودید فرق چندانی ندارن فقط 8 واحد اما مثلا با توجه به علاقه باشه یا بازارکار؟ مثلا مدیریت مالی رو گفتید از خود مالی خونده باشیم بهتره یا مدیریت بیمه جای دیگه گفته بود جالب نیست...الآن منابع انسانی و کارآفرینی و.. هم باز هرکدوم گرایش داره؟؟نرم افزار هوشمند اینجا به کار میاد
    پاسخ:
    نرم افزار هوشمند مگه بر چه اساسی این کار رو انجام میده؟؟؟؟؟ براساسی که اصلا معلوم نیست؟؟!
    الان ترتیب بازار کار کدومه؟؟؟؟ کی همچین ترتیبی گذاشته؟؟؟؟؟!
    ببینید شما در درچه اول مدیریت میخونی... در درچه دوم مدیریت بازرگانی میخونی...در درجه سوم مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی....
    کمتر جایی رو میبینید که از گرایش شما بپرسه...
    مدیریت بیمه محدود به بحث بیمه هست....از این جهت محدوده
    همون ترتیبی که گذاشتید مشکلی نداره....
    بین بازاریابی با بین الملل فرق خاصی نیست. تحول ولی تا حدی نزدیک به مدیریت دولتی هست...

    سلام ببخشید درصدورتبه رو همینجابگیم؟یاواستون ایمیل ؟؟

    پاسخ:
    سلام
    همین جا

    سلام استاد لطفا باتوجه به کارنامه ام بفرمایید کجاهها شانس دارم

    بازرگانی1830 

    بارتبه ی 1059 امیدی ب روزانه هست؟؟؟سمنان وبابلسر؟؟وشبانه ی کدوم دانشگاها؟شبانه الزهراتاچ رتبه ای میگیره؟؟
    پاسخ:
    روزانه تقریبا سخته ....
    شبانه دانشگاه هایی که اسم بردید احتمالا میشه ولی 50-50 هست...
    الزهرا شبانش فکر نکنم به شما بخوره...

    بازرگانی 1830صنعتی11437تکنولوژی10069فناوری اطلاعات3179مالی12892کارافرینی3523 منابع انسانی3227

    زبان 6.67اصول11.11تیوری 17.78بازار 60 اقتصاد15 ریاضی وتحقیق سفید.ممنونم از وقتی که میزارید

    پاسخ:
    سلام
    خب اگه بخواین مازندران باشید شانس برای شبانه مازندران خیلی کمه و سخته. میشه همون غیر انتفاعی ها...
    خارج از استان هم شبانه های دوری مثل خرم آیاد و ملایر و ایلام و بندر عباس و بوشهر و اینها شانسی شاید باشه...

    کدیک:1059
    کدچهار:1525
    کدهفت:1493
    کدهشت1465: 

    سلام بیشتر منظورم از نرم افزار...این بود که جدا کردن تک تک گرایش ها و ترتیبش دقت بالا می خواد والبته زمان ...هرچقدر دنبال تموم کردن این فرآیندم دوباره سوال پیش میاد.به هرحال تشکر که با حوصله جواب میدید.

    سلام استاد یعنی میگین من شبانه ها رو نزم واولویتهای اولمو بذارم واسه غیر انتفاعی؟

    پاسخ:
    سلام
    نه اصلا"،  شما به ترتیب علاقه از شبانه ها شروع کن، اگر روزانه مجاز بودی می گفتم حتی روزانه رو هم بزن
    سلام ...رتبه ها بازرگانی 539 منابع انسانی 579 کارآفرینی 600 وفناوری اطلاعات 619 

    منظورتون اینه که کارآفرینی کمتر انتخاب میکنن بقیه که تهران میارم؟؟شاهد شرایطش خیلی خاص نیس چه فرقی داره برم تهران ؟ دانشگاه روزانه حضرت معصومه چون خوابگاه نداره رفته آخر و شبانه هم که مطمئنا  نداره چرا می گید جلوتر از زنجان و یزد  باشه؟
    روزانه شهرستان رو به ترتیب نزدیکی نوشتم سمنان وبابلسر وفارابی وقم...شما ترتیب تون جور دیگه ای شده چون بابلسر ظرفیتش بیشتره یا شانس بیشتره جلوتر از سمنان گفتید؟ فارابی هم خب زیرمجموعه تهران میشه اما در نهایت قم دیگه؟؟روزانه های شهرستان هم فقط زنجان و یزد دور زدم اما تردید دارم گرچه شبانه های تهران کیفیتش قطعا بالاتره اما خب هزینه هاش هم هست فکرکردم به روزانه دور ارجحیت داره؟ نظرشما چیه؟جواب سوالارو برای نهایی کردن میخوام..لطف کردید تا اینجا همراهی کردید.
    سلام خسته نباشید ببخشید خواستم توانتخاب رشته کمکم کنید
    کد ضریب   نمره کل   رتبه در سهمیه     رتبه بدون سهمیه  اخرین رتبه مجاز غیرروزانه
    1             2477     17469             17605                   37743
    3            2614      9315                9521                    38062
    4             2515     14351             14678                  41444
    7            2401       18274            18551                    20676   
    ریاضی 6.67%  تیوری مدیریت 11.11%   اصول مبانی ازدیداسلام 13.33%  خردوکلان 6.67%تحقیق درعملیات 8.89% بقیه دروس 0%
    اول شبانه ها ونزدیک شیراز بعد غیرانتفاهی وبعد پیام نور شهرها اول نزدیک شیراز باشه بهتر هست.در نهایت هرجا امکان قبولی باشه
    امتیاز رتبه اول کارشناسی هم دارم
    به نظر شما غیرانتفاهی شهر خودت قبول بشی  بهتر یا شبانه شهرهای دیگه؟
    تشکر
    پاسخ:
    سلام
    این بسته به نظر شماست که غیرانتفاعی شهر خودتون رو ترجیح بدید یا شبانه جاهای دیگه....
    شبانه تو مدرک نمیاد  ولی غیرانتفاعی میاد. هزینه ها تقریبا برابر هست... بقیش میشه اینکه مسافت چقدره و شما میخوای و میتونی دور باشی یا نه...
    نزدیک شیراز هم شهرهای خاصی نیست... اصفهان و یزد و بوشهر و اینهاست...
    پیشنهاد می کنم از گرایش های مختف بزنید تا شانستون رو همه جا امتحان کرده باشید...
    یعنی هر گرایشی دانشگاه شیراز داره بزن. روزانه و شبانه...
    شهرستانها هم اگه دوست داشتی روزانه قبول شی یه چند تایی بزن. هر جا که میری البته...
    شبانه هاشون هم خواستی بزن (از نظر مسافت و اینها شاید غیرانتفاعی خود شهرت بهتر باشه)
    بعد هم غیرانتفاعی ها
    سلام مجدد خدمت استاد عزیز
    استاد به یه جاهایی که میرسه ادم گیج میشه...
    فرق بوشهر با تبریز چقدره به لحاظ علمی؟انقدر که شبانه تبریز با هزینه هاش ارجعیت داره به روزانه بوشهر؟(با فرض اینکه به لحاظ هزینه مشکلی نباشه مثلا!)
    کارافرینی های تهران چی؟مثلا روزانه تهران کسب و کار جدید یا شبانه تبریز بازاریابی؟
    روزانه تهران کسب و کار جدید یا روزانه بوشهر بازاریابی؟
    میدونم خیلی بستگی به خودمون داره ولی میخوام نظر و دیدگاه شما را بدونم.سپااس

    پاسخ:
    سلام
    فرق بین دانشگاه ها تو شهرستان واقعا کم هست  به نظر من ارزش نداره اینهمه مسافت جابجا بشی...
    مثلا بوشهر اتفاقا هیئت علمی خووووبی داره....
    کارافرینی رو واقعا باید دید چقدر علاقه دارید....روزانه دانشگاه تهران میتونه جلوتر باشه ولی همه دانشگاه های تهران شاید نه
    بین روزانه بوشهر و تهران هم... اووم سخته! شاید تهران
    راستی این شاهد 100% مصاحبه داره؟چون بعید میدونم از پس سوالای دینیش بر بیام!
    پاسخ:
    سلام
    بله صد در صد مصاحبه داره
    یکی دو هفته دیگه اعلام می کنن و دعوت به مصاحبه و اینها....

    سلام.....

    کد ضریب1   57

    کد ضریب2   370

    کد ضریب 3  284

    کدضریب4  107

    کد ضریب5  326

    کد ضریب6    606  

    کد ضریب7    58

    کد ضریب 8   97

    کد ضریب10   371

    کد ضریب11   206

    مدیریت اسلامی33

    ریاضی و امار56

    تیوری مدیریت40

    اقتصاد23

    بازاریابی86

    اینم از کارنامه من اقای احسانی.

    ب نظرتون بهشتی و مدرس شانس قبولی دارم؟مدیریت بازرگانی

    پاسخ:
    سلام
    بازرگانی امسال کمی پیچیده شد...
    منابع انسانی ازش جدا شد... رتبه ها تو گرایش بازرگانی واقعا خیلی خالصه و بچه های دیگه تو بازرگانی سخت رتبه آوردن...
    شانس که هست... امید بخدا
    ولی کلا شما انتخاب هاتو شسته رفته انجام بده و برای بعد این دانشگاه ها هم فکر داشته باش
    سلام استاد،من کل دفترچه رادانلود کردم!شهریه ندیدم ک!من مشکل بینایی یا حواس پرتی دارم یا کلا دقیق ننوشته شهریه دانشگاه هارا؟!
    پاسخ:
    سلام
    امسال شهریه رو ننوشته مثل قبل . میگه برو از سایت دانشگاه هایی که میخوای بزنی بپرس...
    lمیدونم سوالام زیاد شده..ببخشید!
    به نظر شما شبانه الزهرا یا شاهد ارجحیت داره به روزانه اهواز و یا یزد و.. ؟
    تصمیم گرفتم شبانه علامه رو بیارم بالا ولی درمورد الزهرا و شاهد شک دارم که ارزشش رو داره یا نه!
    پاسخ:
    سلام
    برای مشا که میخوای تهران باشی میتونی مرجح باشه...
    شاهد شرایط نسبت به الزهرا خیلی سخت تره ها. سخت گیر ترنددد
    سلام،استاد لطفا اگه امدید میل منم جواب بدید،ی سوال دیگه استاد ،دارم به این فکر میکنم که یک سال دیگه بخونم ک با ی رتبه بهتر ی دانشگاه خوب قبول بشم،میشه لطفا نظرتونوبگید؟!چون فکر میکنم برای مقطع دکترامدرک غیر انتفاعی که اخرین شانسم میتونه باشه ارزش محسوب نمیشه!
    پاسخ:
    سلام
    رتبه ات میتونه به بعضی از شبانه ها بخوره که البته شما نمیخوای بزنی...
    اینم تصمیمی هست. اگه تصمیمت جدیه چرا که نه! ولی انتخاب رشته کن حتما...
    سلام. من رتبه بازرگانیم 590 شده. میخاستم بدونم به ترتیبه اولویته خودم از دانشگاه روزانه تهران تا غیر انتفاعیو به ترتیب بزنم . این ترتیبه انتخاب باید با قاعده خاصی باشه؟ یا برحسب علاقه خودم میتونم اول.یت بندی کنم؟؟ راستی درمورد نیم حضوری تربیت مدرس هم توضیح بدید؟؟ باتشکر فراوان
    پاسخ:
    برحسب علاقه شما ...
    نیمه حضوری تو مدرک قید میشه.. شهریه داره... و امکاناتی مثل خوابگاه و غذا و اینها تعلق نمیگیره...
    کلاسها یک هفته در میون روزهای اخر هفته هست و اساتید همون اساتید اصلی هستند. برخورد گروه خوبه و معمولا بین دانشجوها فرقی نمیذارند اساتید...
    سلام استاد
    آقای احسانی از دانشگاه شاهرود اطلاعی دارید؟
    از امکانات،کادر اساتید...در کل چجوریه؟
    و اینکه کلا کجای ایران هست!؟!من نمیدونم شاهرود کجاست!
    پاسخ:
    سلام
    سمنانه دیگه... یه کم اونورتر به سمت مشهد...
    با کجا میخوای مقایسه کنی...
    از فارابی و سمنان و مازندران و زوین و گیلان و یزد و فردوسی و اسفهان و اینها که پایین تره. اگه صنعتی باشید از نظر علمی از بوشهر هم کمتره ولی خب بحث مسافت هم هست...
    سلام ببخشید رتبه ها اشتباه شده مجددا فرستادم ممنون میشم تاامشب جواب بدید ببخشید من خیلی عجول هستم خسته نباشید تشکر خیلی لطف میکنید.
    رتبه در سهمیه غیر روزانه   اخرین رتبه مجاز
    ضریب 1 :  17191
    ضریب3 :9315
    ضریب 4 :14339
    ضریب 5:  10903                 17965
    ضریب6: 13393                   16687
    ضریب7: 18119

    سلام مجددا،ببخشید اما۲تا سوال دیگه دارم:چه جاهایی شبانه ممکنه بیارم که نزدم داخل اولویتهام که دیدیدمنکه فکرکردم تقریبا همه جاهاییی که میشد توی اولویت هام بود؟!اینکه اگه احتمالا شبانه قبول بشم و نرم یکسال که محروم نمیشم ؟!
    پاسخ:
    سلام
    نه شبانه محرومیت نداره...
    من فقط منظورم این بود همه شبانه ها رو به غیرانتفاعی ترجیح میدی؟ یعنی شبانه باشه و هر جا باشه هر چند خیلی دور به شیخ بهایی ترجیح داره؟
    ببخشید ی سوال دیگه ام دارم،شبانه ها خابگاه دارند؟!توشهر غریب اواره نشیم:-) 
    پاسخ:
    اینا رو از توضیحات هر دانشگاه تو دفترچه باید ببینید دیگه...

    سلام توی انتخابام کارافرینی نبود نظرتون چیه کارافرینی بزنم؟کجاها بزنم؟

    پاسخ:
    سلام
    اگه صد تا انتخابتون پر نشده شبانه های کارافرینی هم بزن...
    رتبتون فاصله داره ولی کارافرینی بعضی شبانه هاش رتبه هایی پایین تری هم میگیره...
    سلام استادبنظرتون با1830بازرگانی ابتداشبانه نزدیک بعد غیر انتفاعی بعدشبانه دور وپیام نور بزنم چطوره ؟مجازی و اموزش محور میارزن؟
    پاسخ:
    سلام
    خوبه....
    مجازی و آموزش محور رو بذارید آخر ... حالا اگه قبول شدی تصمیم میگیری بری یا نه...
    سلام این دانشگاه ها ک۹۰ درصدشون رآزانهدهاشونم خابگاه نداره چ برسه ب شبانه؟!قبول شدیم اگه قراره خونه بگیریم ک ارزش نداره
    پاسخ:
    سلام
    خب دیگه! اینا اگه پول داشتن که اینقدر شبانه نمی گرفتن!! خوابگاه هزینه داره دیگه...
    یه چیزی هم هست. می نویسند نداریم که تعهدی نداشته باشند ولی معمولا همکاری می کنند. البته نمیشه روش حساب کرد
    با سلام
    من ٣٦٥ صنعتى شدم
    کجا رو میارم؟
    شبانه شهر تهران میارم؟
    نظرتون درباره دانشگاه خوارزمى و پردیس فارابى دانشگاه تهران چى هست؟
    به نظر شما بعد از شهر هاى خوب ( تهران - شیراز- مشهد - اصفهان) کدوم یکى از دانشگاههاى مازندران ، گیلان ، یزد  رو بزنم؟
    با تشکر
    پاسخ:
    سلام
    اگر همه دانشگاه ها و گرایشها رو زدی میاری احتمالا...
    خوارزمی که همون علوم اقتصادی و اگه تو همون ساختمون علوم اقتصادی هم باشه تو خود تهران میشه دیگه و کرج نیست...
    پردیس فارابی خوبه. استادهای خوب هم داره...
    مازندران دکتری داره. یزد تو صنعتی هیئت علمی خوب داره و گیلان هم از نظر علمی بعد اینهاست. با اینحال مسافت رو هم در نظر بگیرید و تصمیم بگیرید
    سلام استاد خیلی تا الانم کمکم کردید ممنون،اما من تصمیممو گرفتم ی تعیین اولویت ساده انجام میدم اما از بعد امتحانام شروع میکنم برای سال دیگه بترکونم :-) امسال هرچقدر میسنجم ارزششو نداره ،ممکنه فقط مجبور بشم ی دوره بحران بگذرونم نمیدونم ارزششو داره یا نه اما اینجوریم همچین ب دلم نیست.دیگه ما رفتیم واسه دور بعدی،ممنون از زحماتتون ،امیدوارم سرد نشه این همه انرژیم نسبت ب ارشد ودکتری،خوشحال شدم از اشنایی تون بدرود.
    پاسخ:
    سلام
    ما هم خوشخال شدیم از آشنایی تون...
    همین که تصمیم گرفتید خودش خیلی خوبه
    سلام.من رتبم 590 بازرگانیه.شبانه تحول علامه بهتره یا روزانه موسسه پژوهش؟؟ درسته سراسریه روزانس. ولی به هرکی بگی نمیشناسه!شبانه الزهرا حدودن رتبه چقدر باید باشه؟؟
    ممنون ازینکه وقتتونو مییذارید و جواب میدیید...
    پاسخ:
    سلام
    خب به همون هر کی بگید کجا رو میشناسه شما بزنی...
    موسسه مدیریت زیر نظر سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوریه و جای خوبیه....
    بین تحول و این تصمیم با شماست چون فقط فرق در دانشگاه نیست و گرایش هم فرق داره. تحول گرایشی نزدیک به مدیریت دولتی هست و به بحث های تغییر و بهبود سازمان و تحول می پردازه. اگه این چیزا رو دوست داری بزن علامه...
    شبانه الزهرا هم بنا به قبولی های پارسال نزدیکی ولی بازرگانی امسال یه کم باید دست پایین تر برای قبولی در نظر بگیری برای همین شانست از پارسال کمتره...

    سلام مجدد

    استاد موقع ثبت نام معدل کل تا ترم 6 نوشتم الان که دیگه درسم تموم شده باید معدل لیسانسم موقع انتخاب رشته بنویسم یا برم از دانشگاه یه تاییدیه بگیرم برا همون معدل کل تا ترم6؟لطفا سوال قبلیمو هم جواب بدین

    تشکر

    پاسخ:
    سلام
    تو اطلاعیه سازمان سنجش نوشته... راستش من دقت نکردم...
    موقع ثبت نام از دانشگاه تایید نگرفتی؟؟؟؟؟! اینهمه من به همتون تاکید کردم....
    از بین فارابى قم و خوارزمى ( بله تهران است ) کدوم رو انتخاب کنم؟
    پاسخ:
    سلام
    اگه رفت  آمد برات مسئله نیست میگم فارابی ولی خب اون تهرانه....
    آخه فارابی هر چند وقت مدعوی که درس میده اونجا عوض میشه. یه مدتی دکتر آذر اونجا مسئولیت داشت و همه کاره صنعتی بود. اگه مطمئن بودم هنوز هست حتما میگفتم بری قم...
    سلام و خسته نباشید اقای احسانی شب شما بخیر

    لیلا جون بزن بریم واسه دور بعدی ک مال منم ساده بود با ۷تا انتخاب منم تصمیمشو گرفتم ....
    غصه شو نخور فقط مهم یکم باهاش کنار بیاییم .....
    در پناه حق دوستان
    امیدواره همه دلشون به شادی باشه همیشه.....
    سلام ادمیا خانوم ،برام سخته باهاش کنار بیام اما مرسی که برام کامنت گذاشتی،دیگه اینجا نیام برای خودم بهتره:-) نشد دیگه،منم امیدوارم همه روزهای خوبی داشته باشند.

    استاد من 100انتخابمو با شبانه غیر انتفاعی وپیام نور تموم کردم بنظرتون چندتاشونو حذف کنم واسه مجازی واموزش محور؟یا بیخیالش شم.راستی شهریه های شبانه گروه انسانی برای دانشگاههای تاپ کشور ثابتش450 متغیرش80نظری200ازمایشگاه 300تومنه واسه بقیه جاهه ثابتش360متغیرش70نظر200ازمایشگاه 250.کسی امار جدیدتری داره یا درست سرچ کردم؟

    پاسخ:
    سلام
    این شهریه پارسال بوده. امسال 15 تا 25 درصد افزایش داره....
    مجازی نه. ارزشش رو نداره...
    ولی شبانه آموزش محور شاید به غیرانتفاعی دور اگه داری ارجحیت داشته باشه....
    وقت بخیر
    درمورد شهرهای اهواز-بوشهر-یزد وبندرعباس ترتیب اولویت شون کدومه؟
    از نظر اعتبار مدرک و ادامه در مقطع دکتری ( واسه گرایش های بازرگانی)
    پاسخ:
    سلام
    فرق بین این دانشگاه ها اونقدر کم هست که مسافت رو معیار قرار بدید بهتره...
    فعلا هیچ کدومشون دکتری ندارند...
    سلام شبتون بخیر ببخشیدیه سوال کلی داشتم باتوجه به رتبه من شانس قبولی تو شهرای کوچکتربیشترهست یا بستگی به رتبه علمی دانشگاه داره یا شهرای نزدیک محل زندگی؟
    یا به تعداد پذیرش هردانشگاه؟
     اگه تونستید اسم شهرها بهم بگیدممنون میشم.برای شبانه. میدونم وقتتون میگیرم خیلی لطف میکنید

    سلام صبح بخیرشرمنده بازپیام گذاشتم
    یه مشاوربهم گفت ازتهران شروع کنم به انتخاب شبانه باغیرانتفاهی همه گرایش های تهران70تامیشه دیگه خیلی جابرای جاهای دیگه نمیمونه چیکارکنم؟
    کدوم دانشگاههای تهران بزنم که شانس بیشتری داره؟
    ممنون
    پاسخ:
    سلام
    سهمیه شاگرد اولی میتونه تاثیر داشته باشه ولی حواستون باشه شما زمانی با سهمیه شاگرد اول در دانشگاهی پذیرفته میشی که علاوه بر اینکه رتبه ات بین شاگرد اولها به اونجا بخوره، نمره کل شما هم حداقل 90% نمره کل آخرین فرد قبول بدون سهمیه باشه...
    نمره کل شما با قبولی های شبانه دانشگاه های خوب تهران خیلی فاصله داره. اونها بالای 4و 5و6 هزار هستند...
    پس به نظر من حداقل شبانه های خود دانشگاه تهران و بهشتی و علامه رو از بازرگانی و شبانه های خود دانشگاه تهران رو تو همه گرایش های دیگه حذف کن. مدیریت مالی هم نزن کلاااا
    طبیعتا شانستون تو شهرستانها بیشتره. حدود 30-40 انتخاب از دانشگاه های تهران داشته باشید تا شانستون رو امتحان کنید...
    حواستون هم باشه. براساس علاقه بچه ها به شما تهران رو پیشنهاد دادن. برای شما اگه شیراز اولویت داره زودتر بزن...
    پس میشه بگیم اول شبانه هایی از تهران که اگه قبول بشید براتون مطلوب هست رو بزنید ... شیراز  و نزدیک شیراز رو بعدش بذارید. بعددد شهرستانهای نزدیک و بعد دور تا هر جایی که اگه قبول بشی میری...و نهایت هم چند تایی غیرانتفاعی... ضمنا ممکنه از نظر شما غیرانتفاعی خود شیراز به بعضی از شبانه های شهرستان ترجیح داشته باشه که براساس گرایش و دوری و نزدیکی و اینا تصمیم بگیریددد
    سلام. وقت بخیر.
    بازرگانی 300
    فناوری اطلاعات 571
    کارآفرینی 680
    خواستم ببینم با این رتبه ها شانس قبولیم تو کدوم دانشگاهها بیشتره و این ک بهتره اول شبانه های دانشگاههای تهران( تهران. بهشتی. تربیت مدرس. علامه) بزنم یا شهرستان مثل شیراز و اصفهان. و سوال دیگه من اینه ک  روزانه دانشگاه الزهرا و خوارزمی و موسسه قبل از روزانه شهرستان بزنم یا ن. اگر امکان داره تو ترتیب رشته ها و دانشگاهها راهنمایی کنید. ممنون
    پاسخ:
    سلام
    اول اینکه خواهش می کنم کارنامه کامل با درصدها و رتبه ها بذارید...
    اینکه اول شبانه های تهران بزنید یا روزانه شهرستان به شما بستگی داره که هزینه چقدر براتون مسئله هست و دوری نزدیکی چقدر .... به لحاظ علمی خب تهرانی ها بهترند و تو مدرک هم که شبانه ذکر نمیشه...
    مقایسه بین الزهرا و موسسه و اینها با جاهایی مثل اصفهان و اینا سخته...
    اگه تهران هستید که خب قطعا تهران بزنید ولی اگه مثلا اصفهان خیلی نزدیکتون هست فرق چندانی ندارند....
    سلام استاد.تو سایت sanjeshserv.com  دکتر حیدر احمدی معتقده که دانشگاه های شهرستان معتبر تر از موسسه هست!آیا واقعا اینجوریه؟
    پاسخ:
    سلام
    اعتقاد من یا یکی دیگه اعتبار دانشگاه رو مشخص نمی کنه
    دلیل شون چیه؟؟
    اصلا اعتبار یعنی چی؟!
    استاد یه سوال دیگه.چرا اینقدر دید به کارافرینی منفی هست؟ ... یعنی تحول شهرستان به روزانه کارافرینی تهران و و بهشتی ارجعیت داره؟!
    پاسخ:
    سلام
    مشکل از گرایش ها نیست مشکل از بچه هاست که نمیدونن چی میخوان!!
    برای کسی که تکلیفش مشخصه و هدف معینی داره این گرایش ها واقعا با هم بسیار فرق دارند ولی برای کسی که میخواد وارد یک غار تاریک ناشناخته بشه به قصد یه کشف خوب، طبیعتا غارهای معروف تر جذابیت بیشتری داره!!
    هیچکس نمیتونه برای شما ارجحیت مشخص کنه. ارجحیت فقط یک نظر شخصی و براساس مستندات و دلایل خود فرد مشخص میشه...
    گرایش هایی مثل بازرگانی و صنعتی و دولتی تکلیفشون مشخصه. سالهاست که هستند و سالهای بسیار آینده هم حتما خواهند بود. کارافرینی رشته ای هست که جا نیفتاده... ممکنه شما بری بخونی و بسیار راضی باشی و ممکنه بری بخونی و پشیمون شی...
    از این جهت خیلی از مشاورها ممکنه به شما بگن که حتی از شهرستانها هم میتوه پایین تر باشه
    سلام 
    خسته نباشید
    از بین گرایشای بازرگانی (داخلی ،بین الملل و بازار یابی ) اگر بخواهیم اولویت بندی کنیم چه ترتیبی بهتره؟؟؟

    پاسخ:
    سلام
    برتری خاصی وجود نداره از نظر کاری و علمی... ملاک علاقه شماست...
    گاها میگن کسی که داخلی یا بازاریابی رو خونده برای شغل های بین الملل کمتر برمیدان ولی کسی که بین الملل خونده رو ممکنه تو مشاغل مرتبط با داخلی و بازاریابی هم بردارن...
    ولی واقعا فرق خاصی ندارددد
                             
                             
    سلام بر جناب احسانی
    نیمه حضوری تربیت مدرس را ترجیح میدید یا روزانه شهرستان مثلا بوشهر؟نیمه حضوری تربیت مدرس چطوره اصلا؟چیزی یاد میگیریم؟
    پاسخ:
    خب بستگی به این داره شما بوشهری یا تهران! هزینه چقدر برات مهم هست. شاغلی یا جویای کاررر و ....
    نیمه حضوری تو مدرک قید میشه...امکانات خوابگاه وتغذیه و اینا نداره... شهریه داره... تو تربیت مدرس کلاسها یک هفته در میون روزهای 4شنبه و 5شنبه هست....اساتید همون اساتید اصلی هستند...از نظر پایان نامه فرقی بین دانشجوها نیست در انتخاب اساتید...

    میگن اگه نمیخوای درس بخونی برو اونجا!
    دلیلشونم نسبت به اعتبار اینه که دانشگاه نیست موسسه هست
    پاسخ:
    خب ایشون فرق بین دانشگاه و موسسه رو نمیدونند!
    دانشگاه یک تعریفی از نظر تعداد رشت9ه ها و دانشکده ها و گروه های اموزشی داره و اگر جایی این تعداد رو نداشته باشه میشه موسسه.
    سازمان مدیریت و برنامه ریزی طبیعتا رشته های محدودی رو مرتبط با مدیریت و برنامه ریزی داره و از نظر تعداد به حدنصابی نمیرسه رشته هاش که بتونه دانشگاه باشه. این دلیل پایین تر بودن موسسه نیست...
    تو غیرانتفاعی ها هم فرقی بین موسسه و دانشگاه از نظر اعتبار نیست ولی خب طبیعتا اون که دانشگاه هست بزرگتره و رشته های بیشتری داره و ممکنه از نظر عوام شناخته شده تر باشه ولی اعتبار مدرک لزوما بالاتر نخواهد داشت
    سلام استاد غیرانتفاعی خزرو نیما محمود ابادچطورن کلا غیرانتفاعیهای مازندران کدومشون بهترن .اینکه میگن غیرانتفاعی بخونن برای دکتری مشکلساز میشه چقد صحت داره؟ 
    پاسخ:
    سلام
    طبیعتا یکی از معیارها تو دکتری میتونه این باشه که دانشجوها تو ارشد برادری شون رو ثابت کرده و جای خوبی قبول شده باشند و بعد برای دکتری ادعای ارث و میراث کنند!
    اینجور که این دانشگاه ها پیش میرن بزودی دکتری هم میارند...
    هر دوتاشون عمده اساتیدشون از دانشگاه مازندران هستند. جوونترها با نیما و اساتید قدیمی تر با خزر همکاری بیشتری دارند.. برای همین اگه بتونی به استادا خودت رو نشون بدی حداقلش اینه که تو مصاحبه دانشگاه مازندران شانس داری و میشناسنت...
    کلا دکتری مجموعی از امتحان و مصاحب و رزومه پژوهشی خوب هست. میتونید دانشگاه پایین باشید و رزومه خوبی داشته باشید ولی معمولا سخت به چشم اساتید میاد...
    استاد زدی تو کار رویکرد استعاره ای ها!
    غار تاریک و ادعای ارث و برادری هر دو خیلی عالی بووود
    پاسخ:
    حالا چرا ناشناس؟؟؟!
    سلام.
    بازرگانی  300
    دولتی غیر مجاز
    صنعتی 2318
    فناوری اطلاعات 570
    تکنولوژی 1533
    مالی غیر مجاز
    کارآفرینی 686
    منابع انسانی 540 
    بقیه غیر مجاز
    زبان انگلیسی 10%
    ریاضی و آمار 2%
    تئوری مدیریت 35%
    اقتصاد 35%
    بازاریابی 84.44%
    ما بقی سفید
    با این کارنامه شانس قبولی تو چه رشته و چه دانشگاهی دارم؟! ضمنا من ساکن شیراز هستم
    پاسخ:
    سلام
    تو بازرگانی که خب خیلی از جاها شانس دارید...
    شبانه های خیلی از دانشگاه های تهران و شاید برخی روزانه ها مثل خوارزمی و الزهرا و اینا...
    خود دانشگاه شیراز، روزانه و شبانه و شاید اصفهان ....
    احتمال قبولی تون تو همون روزانه شیراز هم زیاااده
    سلام استاد.خیلی ممنون بابت پاسختون در خصوص انتخاب رشته. استفاده کردم مثل همیشه.
    سربلند باشید♡
    پاسخ:
    سلام
    مخلصیم مهندس
    سلام در مورد گرایش ها احیانا در دکترا تفاوتی می کنه که چی خونده باشی؟چقدر تأثیر داره؟؟ مثلا بیمه قبول شی دیگه دکترا چنین چیزی داریم؟اینکه دانشگاهی که انتخاب می کنی دکترا داشته باشه یا نه چقدر مهم هست...به نظرم یه تجدید نظر رو رشته های کارآفرینی و فناوری اطلاعات لازمه واقعا نمیدونم چطوری اند؟ فناوری خب تلفیقی از آی تی ومدیریت اما کارآفرینی....
    پاسخ:
    سلام
    خب بعضی گرایش ها بهم نزدیکند و تفاوت زیاید نداره. مثل تولید و تحقیق صنعتی و یا بازاریابی و بازرگانی داخلی و بین الملل...ولی بیمه گرایش تا حدی جداست. معمولا کسی که میره بیمه تکلیفش مشخصه که کار بیمه ای میکنه... در مورد اینکه خود اون دانشگاه دکتری داشته باشه تاثیر داره و البته تا دو سال دیگه احیانا خیلی جاهای دیگه هم دکتری می گیرند....
    کارافرینی خب یه کم رو هوا مونده... بله مثل اون تلفیقی نیست و لی خب میتونه در مورد راه اندازی و مدیریت کسب و کارها باشه
    سلام استاد (میدونم دوس ندارین بگیم استاد ولی عادت کردیم دیگه )
    استاد فرق مدیریت صنعتی گرایش مالی و تولید چیه؟
    با توجه به اینکه علاقه خودم به تولیده فرق آنچنانی با هم دارن ؟
    امروز یکی از اساتید فرمودن شانسم برای قبولی شیرازم کمه ؟راسته ؟؟؟؟؟ ))):(۱۸۷صنعتی) استدلالشون این بود که چون شیراز امسال شبانه نداره ظرفیتشم کم شده ...
    انتخاب رشتم شد تولید و مالی شیراز خوبه ؟ به نظرتون به ترتیب اصفهان یزد و بوشهرم بزنم ؟نمیتتونم برم که ... تهرانا رو هم که کلا بی خیال از شیراز شروع میکنم بقیش و شما بگین ؟

    پاسخ:
    سلام
    اولا که کلا گرایشها تو صنعتی بهم نزدیکند و تو 8 واحد فرق می کنند... میتوه گرایشت تحقیق باشه ولی مثلا مدلسازی پرتفوی سرمایه گذاری کنی و ... همین طور میتونی مالی باشی و تو زمینه های گرایش های دیگه فکر کنی...
    خب اگه شیراز برات مهم هست مالی رو بزن. میاری احتمالا....
    خب جاهای دیگه اگه واقعا نمیری بیشتر فکر کن و روزانه محرومیت هم داره ولی خب خودت میدونی با 187 کمتر کسی گذاشته برای سال بعد!
    بوشهر که نسبتا نزدیکه و هم دکتری داره و هم هیئت علمیش بد نیست ولی خب البته اصفهان یه چیز دیگست!!!

  • مه میترا آریایی (zahra_feb89)
  • سلام دکتر بنظرتون برای رتبه 4500 به ترتیب شبانه ، غیر انتفاعی و پیام نور بهتره؟ یا اینکه پیام نور قبل از غیر انتفاعی؟؟ 

    کلا برای ارشد پیام نور توصیه میشه یانه؟ یعنی کلاسهاش چطوریه؟مثل کارشناسی برگزار میشه؟

    پاسخ:
    سلام
    واقعا ترتیب کلی اینجوری وجود نداره که اول این باشه و بعد یکی دیگه
    بستگی به شهر و دانشگاه و گرایش و شهریه و اینا داره...
    بعد دولتی ها معمولا بچه ها پخش میشن بین دانشگاه ها. یکی پیام نور رو فکر میکنه دولتی هست یکی غیرانتفاعی رو ترجیح میده ....
    من بالشخصه خیلی از غیرانتفاعی های خوب رو ترجیح میدم ولی نظر منه فقط...
    مثلا تو تهران علم و فرهنگ و ارشاد معمولا به پیام نورها ترجیح داره ولی ممکنه خیلی ها پیام نور رو به خاتم ترجیح بدن یا پیام نور رو به غیرانتفاعی های نزدیک تهران مثل قزوین...
    کلاسها که تشکیل میشه ولی حقیقتش اینکه امتحانا کشوری هست یا نه رو نمیدونم
    استاد سلام.کارافرینی علم و صنعت mba  یا خوارزمی کسب و کار جدید؟
    پاسخ:
    سلام
    چه فرقی می کنند! علم و صنعت چون اسم دانشگاهش معروفتره احتمالا خیلی ها جلوتر میزنن
    استاد بین خوارزمی و دانشگاه اصفهان کدوم و اول بزنم ؟ از نظر مسافت که اصفهان به شیراز نزدیکتره  سطح دانشگاه ها چه فرقی داره ؟
    سلام. 
    من قبلا هم به شما پیام داده بودم. استاد به نظر شما بهتره با رتبه 300 بازرگانی .شبانه های تهران و روزانه های دانشگاههایی مثل خوارزمی و الزهرا رو بالا بزنم یا روزانه شیراز؟! من ساکن شیراز هستم اما از لحاظ مسافت و هزینه شبانه مشکلی ندارم
    پاسخ:
    سلام
    به هر حال شیراز بازرگانیش جدیده و به اندازه صنعتیش معروف نیست...
    تهران بودن اگه براتون مهم هست شبانه ها رو میشه جلوتر بزنید...

    سلام استاد واقعا کمک می خوام با رتبه کل 33 در گرایش دولتی چی انتخاب کنم؟
    منابع انسانی؟سیستم؟تحول؟....بعد کجاها رو بزنم؟ خواهش میکنم من رو از سر در گمی در بیارید
  • لیلا خانوم
  • سلام،صرفا جهت اطلاع میپرسم،مدیریت تحول چی هست دقیقا؟!
    پاسخ:
    سلام
    خیلی به این سوال جواب دادم.... کامنت های همین جا رو ببینی پیدا میکنی
  • مه میترا آریایی (zahra_feb89)
  • سلام دکتر من اگه فقط بخوام تهران انتخاب کنم خیلی بلندپروازانه ست؟

    اگه قراره کمی از کارم بزنم ، ترجیح میدم برای یه دانشگاه خوب برنامه ریزی کنم...به گفته جناب زارعی باید یه دانشگاه درست و درمان رو تجربه کنم.البته ازطرفی هم میدونم درصد قبولی ام تو تهران کمه...بنظرتون عاقلانه ست که بابلسر رو بعد از موسسه و خوارزمی بذارم؟!

    راستی دوستان تربیت مدرس، گرایش بازاریابی نداره یا من پیداش نمیکنم؟!


    پاسخ:
    سلام
    اگه همه دانشگاه ها رو بزنی و شبانه هم بزنی نه!
    مدرس بین الملل داره...
    من باشم میگم از کارت نزن.. مازندران هم خیلی جای بدی نیست...بزن! قبل و بعدش رو خودت میدونی

    سلام خدا قوت وعید تون مبارک...خوب شد انتخاب رشته تمدید شد... در مورد مدیریت منابع انسانی مختصر توضیحی میدید در حول و حوش بازرگانی یا دولتی؟ چون خودم مدیریت دولتی خوندم ... درشهرستانها فقط بازرگانی و منابع انسانی قرار بدم چطوره به نظر شما؟؟ در مورد دانشگاه حضرت معصومه هم اطلاعی دارید؟ سطح علمی و...یه سوال بی ربط هم داشتم می خواستم بپرسم اگر من مثلا آزمون ارشد اقتصاد میدادم با همین درصد ها همچنان رتبه ام همین بود یا نه؟جدا از ضرایب دروس وسختی و آسونی دروس منظورم هست... رتبه بستگی به تعداد شرکت کننده داره؟

    پاسخ:
    سلام
    شما که دولتی خوندین با مدیریت منابع انسانی آشنا هستید..   یه چیزی بین این دو و به نظر من نزدیک تر به دولتی..
    اگر علاقتون به این دو تا گرایش باشه چرا که نه.. ولی بعد از اونها شانس های دیگر رو هم انتخاب کنید
    در مورد دانشگاه حضرت معصومه اطلاعات زیادی ندارم ولی توصیه می کنم جزو انتخاب های آخرتون باشه
    مسلما" خیر! به تعداد و سطح میانگین اون رشته بستگی داره
  • مه میترا آریایی
  • مازندران

     302

    بازرگانی

    683 فناوری اطلاعات

    756 کارآفرینی

    661 منابع انسانی


    بازاریابی93%

    ریاضی5%

    اقتصاد36%

    تئوری30%

    اسلام16%


    سوال های من و جواب های دکتر احسانی:

    1. ترتیب علامه و بهشتی ازنظرسطح علمی درسته؟ اول علامه و بعد بهشتی؟! یا برعکس؟ 

    ترتیب علامه و بهشتی  فردی هست و از نظر علمی فرق خاصی ندارند. یکی اینو دوست داره میگه این و یکی اونو دوست داره و میگه ....

    2.  شنیده ها میگه "خوارزمی"  و  "موسسه آموزش و پژوهش مدیریت وبرنامه ریزی" از نظر مدرس ها زیاد مناسب نیستند.... آیا این دو رو برای انتخاب هام قرار بدم؟ (اگه جواب مثبته ، بهتره که بعد از شهرستانها باشه یا قبلش؟) دانشگاه خوارزمی گرایش بازاریابی داره و این برام وسوسه انگیزه! درمورد خوارزمی خیلی مردد هستم.

    موسسه همیشه از نظر من جای خوبی بوده و هست! فقط در نظر بگیرید که اگه تو خوابگاه ها و اینا همکاری نکنند، بالا شهره و هزینه اقامت میتونه زیاد باشه...

    3.برای انتخاب شهرستان ها، آیا  "فردوسی" ،  بر "بابلسر" الویت داره یا در یک سطح هستند؟

    فردوسی دانشگا یه کم بهتری هست ولی تفاوت اونقدر هم نیست....


    4.من همین 16 انتخاب رشته رو خواهم داشت! چون به گرایش های بیمه و مالی یا داخلی علاقه ندارم. بنظرتون مشکلی پیش نخواهد آمد؟؟

    با وجود بابلسر و سمنان احتمال اینکه هیچ انتخابی رو نیاری خیلی خیلی کمه ولی خب اگه میخوای خیلی محکم کاری کنی شبانه ها رو هم بزن بعدش...

     

    5.چیزی  از تحول نمیدونم! بنظرتون تحول علامه رو بعد از بازاریابی خوارزمی بزنم؟

    تحول یک گرایشی هست که تا حدی به بحث های منابع انسانی و رفتار شبیه هست البته حواست باشه که شما در هر صورت داری میریت بازرگانی میخونی. تو 8 واحد فرق دارند. این 8 واحد برای تحول میشه تحول سازمانی، ارتباطات سازمانی و روش تحقیق در رفتار سازمانی و مسائلی از این دست.


    "گفتم شاید سوال های من برای شماهم پیش اومده باشه و چندباره پرسیده نشه."


    یه تشکر هم از "احمد بختیارزاده" بابت اطلاعاتت درمورد دانشگاه ها عالی بود

    استاد مدیریت منابع انسانی اسلامی قضیش چیه؟بدرد بخور هست؟چه فرقی با سایر گرایشای منابع انسانی داره؟
    پاسخ:
    امسال رو کردن! نمیدونم چیه! بعید میدون خودشون هم بدونن!
    سلــــــــــام  اقای مدیر خدا قوت وخسته نباشید....
    اعیادتون هم مبارک.....
    به به میبینم که دفتر دستک سراسری بسته شده ولی همچنان ازاد برقرار هست.....
    اقا ازین تریبون برا همتون ارزوی موفقیت میکنم....
    غرض سلامی بود و ارزوهای خوب واسه شما دوستان گرامی
    درپناه حق تعالی.....
    سلام
    آقای احسانی میخواستم بدونم برای مصاحبه دانشگاه شاهد که قراره 12 خرداد اسامی اعلام شه بر چه مبنایی این اسامی زده میشه؟ مثلا اگر اولویت های قبل اونو نیارن و توی اون اولویت امکانش باشه واسه مصاحبه دعوت میشن؟ یا همه میرن واسه مصاحبه؟
    ممنون که جواب همه رو به جز من دادید
    پاسخ:
    سلام
    من آخر هفته قبل دسترسی به نت نداشتم. روزهای شنبه یکشنبه هم کلا درگیر تدریس هستم. برای همین سوالتون رو بعد مهلت انتخاب رشته دیدم...

    سلام و وقت بخیر. با اجازه مدیر

     

    آقای سامان من چندتا سوال دارم . ایمیل بدید.

    سلام به همه

    ممنون خانم آریایی و همچنین سایر دوستان ، قابلی نداشت

    امیدوارم هرکی واقعا هرجا که به صلاحشه قبول بشه و همین طور هم میشه ...


    سلام آقای احسانی وقت بخیر...اسامی چند برابرظرفیت شاهد اعلام شده...من دوتا بازرگانی شاهد رو قبل بازرگانی های شهرستان زدم یکی هم کارآفرینی آخرای انتخاب هام بعد از فناوری ها قبل از بازرگانی زنجان و یزد...حالا اینکه گفته انتخاب های قبلی ام رد شده چطوره؟ یعنی مشخص نیس اگر مصاحبه قبول شی کدوم گرایش میاری؟چون کارآفرینی رو شک کردم 
    پاسخ:
    سلام
    من متوجه منظورتون نشدم.
    الان دقیقا ترتیب انتخاب رشته شما چطوری بوده و تو چه گرایشهایی برای شاهد دعوت شدید؟

    مشکل من همینه که متوجه نشدم تو چه گرایشی اگر مصاحبه قبول شم میرم..فقط نوشته مجموعه مدیریت همین درصورتی که من یه بار تو انتخاب رشته ام زدم فردوسی بعد روزانه های تهران که شاهد آخرین دانشگاهه ومیشه انتخاب24 و25 و بعدش روزانه های بابلسر وسمنان... ویه بار به عنوان آخرین انتخاب کارآفرینی زدم میشه انتخاب 58 وبعدش روزانه های یزد وزنجان وشبانه فارابی البته فقط بازرگانی هاش...شاید بد میگم لیست کلی رو براتون ایمیل کنم؟ سنجش هم گفته انتخاب های قبلی تون شانس قبولی نداشته...

    پاسخ:
    سلام
    آره بفرست ببینیم چی شده...
    کد رشته محلی که دعوت شدید لابد هست دیگه. مشخص میکنه دقیقا کدوم گرایش هست...
    سلام آقای احسانی من لیست انتخاب رشته را همان شب فرستادم اما جواب ندادید فکر کردم شاید ایمیلم نمی آید...از اینجا بپرسم جواب ندادید؟دوباره ایمیل کنم یا اینجا بپرسم؟
    پاسخ:
    سلام
    چند روزی دسترسی به نت نداشتم...
    نگاه کردم. راستش سخته نظر دادن ولی خب احتمالا همون اولین شاهدی که زدید دعوت به مصاحبه شدید. با اینحال این نظر من هست...

    کاش دانشگاه شاهد کارآفرینی رو نزده بودم که خیالم راحت بود...به هرحال نمی دونستم که اینطوری دعوت به مصاحبه می کنن...به نظر میرسه که خیلی ها با رتبه های بهتر بازرگانی شاهد رو زدن...و اگر منظور سنجش دو انتخاب شاهد باشه کارآفرینی انتخاب خوبی هست یا نه؟ البته احتماله دیگه قبولی که صد درصد نیست...نهایتا شاید مصاحبه نرم با این وجود.

    پاسخ:
    این خیلی مسخرست که نمیگن برای چه گرایشی دعوت شدید. از این جهت هم نمیگن که قبولی ها معلوم نشه
    اگه کارافرینی قبول شی نمیری خب نرو مصاحبه! اگه بازرگانی باشه چی؟!
    امان از این سنجش!

    امسال غافلگیری های سنجش تمامی ندارد، مرکز استرس است تا سنجش...استاد تمام مشکل در همین دوجمله است با دانشگاه شاهد مشکلی ندارم گیرم رشته کارآفرینی است اما خب بازرگانی شاهد را اگر قبول میشدم میرفتم...یادم هست گفتید رشته های تازه وارد غار تاریک انداما مقصر که تنها داوطلب جماعت نیست بعضی رشته ها جا نیفتادن بعضی ها نسبی اند وبعضی ها اشباع شدن...هرجا هم که میگردی دنبال شناخت بیشتر دوجمله کلی کنار هم گذاشتن یا درنهایت همه از روی هم کپی کردند

    پاسخ:
    سلام
    یک فایلی بر ات میفرستم. شاید قدیمی باشه ولی فکر میکنم اطلاعات خوبی داشته باشه...

    سلام خوبین؟نکنه واسه کنکور امسال نیستین؟!!!!!!!!!!!!
    پاسخ:
    سلام
    مگه شما هستین؟
    هستیما
    نمیدونم من که اخرسرمنصرف شدم غیرانتفاعی نزدم با رتبه ی منم که بعیدمیدونم شبانه قبول بشم اگه هستین احتمالامنم باید به جمعتون اضافه بشم
  • پریسا حسامی
  • سلام
    می خواستم بدونم برای قبولی در رشته بازرگانی بین الملل روزانه و شبانه علامه هر کدوم چه رتبه ای نیاز هست؟  ضمنا شبانه علامه بهتره یا روزانه خوارزمی؟ 
    واقعا ممنون میشم راهنماییم کنید . مرسی
    با سلام
    استاد به نظر شما بازاریابی الزهرا بهتره یا بازایابی خوارزمی ؟
    سلام من دانشجوی پردیس فارابی هستم علیرغم اینکه میگن این دانشگاه شرایط خاصی نداره باید بگم پوشش چادر برای دختران الزامی است ولی بقیه موارد مث سایر دانشگاهاست اینو گفتم تا ملت بعد قبولی دپرس نشن البته اولش زوری بود پوشیدن چادر اماحالا که فکرشو میکنم همچین بدم نیستا و چادر پوشیدنم جالبه!!!!

    سلام استاد برای ارشد فلسفه دانشگاه خوارزمی بعتره، یا دانشگاه تهران( پردیس فارابی قم)؟؟؟

    سلام

    برای مقطع کارشناسی رشته مدیریت، دانشگاه شهیدبهشتی بالاتره یا علامه؟

    سلام ممنون از سایت عالیتون 

    حقوق الزهرا یا پردیس فارابی خوبه؟

    الزهرا قبول شدم اما منتظرم کارنامه سبز بیاد برم پردیس فارابی به نظرتدن کار درستیه ؟

    رتبه ام ۵۲۷ 

    ممنون میشم جواب بدید 

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی