کارشناسی ارشد مدیریت

95 (8+87) - چرا؟؟؟

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۲:۲۷ ب.ظ
کنکور کارشناسی ارشد مدیریت95 (8+87) - چرا؟؟؟

چر آزمون هام خوب نمیشه؟!

آقا پس چرا ترازم بالا نمیاد؟! چرا رتبه ام بهتر نمیشه؟! من باید چی کار میکردم که نکردم؟! 3هفته هست هیچ جا نرفتم..تلویزیون ندیدم...مهمونی نرفتم ...همش درس! چرا جواب نمیگیرم؟ دارم دیوونه میشم چه کار کنم؟!

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی!

برخی کارها هستند که دیربازده اند. مثل ورزش کردن، ساز زدن و درس خواندن! آیا می شود که به کلاس پیانو بروید و بعد از دو ماه تمرین در تالار بزرگ شهر کنسرت تک نوازی پیانو برگزار کنید؟! معلوم است نمی شود خودتان هم چنین توقعی ندارید. خوب درس خواندن هم اینگونه است. دانشجویی که دو ماه است به مفهومی خواندن روی اورده و در سالهای قبل نیم نگاهی هم به کنکور ارشد نداشته....در دروس پایه اشکالات عمده دارد و .... باید این حقیقت را بپذیرد که برای رسیدن به رتبه ها وترازهای برتر در آزمون باید صبر و حوصله داشته باشد. ممکن است قدری سختی بکشد اما با صبر و شکیبایی و توکل به خدا لازم است به تلاش خستگی ناپذیر خود ادامه دهد. او باید بدون توجه به نتیجه کلی به نتایج تک تک مباحثی که میخواند فکر کند. همین که پیرفت می کند باید به ماه آینده و مرورهای نهایی خوش بین باشد. یادتان باشد آنها که جرات شکست های بزرگ را دارند به پیشرفت های بسیار بزرگی نیز دست پیدا می کنند.

رهرو آنست که اهسته و پیوسته رود!

یک هفته زندگی زیباست با تمام توان درس میخوانید. بعد یک کسی یک جایی یک چیزی می گوید یا یک چیزی یک جایی اتفاق می افتد. یکباره خالی می شوید و می فهمید زندگی چقدر نازیباست و ناله " این شد زندگی" سر میدهید و پس از آن به کما میروید! یک هفته بعد وجدان درد میگیرید و دوباره شروع به خواندن می کنید. این یعنی مدام شل و سفت کردن. درس خواندن هم مثل آش درست کردن مراحلی دارد. وقتی می خواهید آش درست کنید اول باید سبزیجات را بشویید و بعد از آماده کردن حبوبات و ... آن ها را روی اجاق بگذارید تا خوب جا بیفتد. باید حوصله به خرجدهید و درست واصولی مواد را اضافه کنید. اجاق باید روشن بماند نه کم و ه زیاد. در دوران آمادگی برای کنکور نیز نباید دچار جسوف (جو گرفتگی!) و خسوف (خواب گرفتگی) شوید. یادتان باشد شکست واقعی تنزل به مرتبه های پایین نیست، بلکه پایین ماندن و تلاش نکردن برای رتبه های بالاتر است.

از معماری در 86 سالگی پرسیدند بهترین اثرت کدام است؟ جواب داد: اثر بعدی!

اثر بعدی شما کدام است؟  8 هفته پایانی .....

حد‌ود‌ 8 هفته تا کنکور ارشد 94  باقی ماند‌ه است. ماه هاست که د‌ر کنار شما تلاش می‌کنیم تا شما به اهد‌اف‌تان د‌ست پید‌ا کنید‌.
اهد‌افی که د‌ر ابتد‌ای سال د‌ر ذهن شما نقش بسته بود‌ و با شور و اشتیاق تصمیم د‌اشتید تمام طول سال را تلاش کنید؛ اهد‌افی که این روز‌ها د‌ر ذهن بیش‌تر د‌اوطلبان کنکور کم‌رنگ و شاید‌ هم بی‌رنگ شد‌ه است.
از صمیم قلب برای آن ‌د‌سته از د‌اوطلبانی که هنوز امید‌وارانه برای رسید‌ن به اهد‌اف خود‌ تلاش می‌کنند‌، آرزوی موفقیت د‌ارم. اما د‌سته‌‌ای – که کم هم نیستند‌ – د‌یگر این روز‌ها آن شور و اشتیاق ابتد‌ایی را ند‌ارند‌، باید‌ بد‌انند‌ که موفقیت د‌ر یک قد‌می آن‌هاست.
باور کنید‌ 8 هفته (در واقع 60 روز که می تواند معاد‌ل حدود 700ساعت مطالعه باشد) زمان مناسبی برای تغییر‌ است. لحظه‌لحظه‌ این 8 هفته  صد‌‌ها برابر ماه‌های قبل ارزشمند‌ است.
این را من نمی‌گویم؛ بلکه تجربه‌ نتایج شگفت‌انگیز د‌اوطلبان سال‌های قبل (که د‌ر کنکور‌های آزمایشی نتایج د‌ل‌چسبی نمی‌گرفتند‌ اما د‌ر کنکور به اهد‌اف خود‌ د‌ست یافتند‌) می‌گوید‌.
حتماً د‌ر کنکور‌ها و امتحانات تجربه‌ کرد‌ه‌ای که وقتی از جلسه‌ آزمون بیرون بیایی با خود‌ت فکر می‌کنی که اگر کمی بیش‌تر خواند‌ه بود‌م، می‌توانستم به آن سؤال و ... جواب د‌هم.
 بله! واقعیت این است که فاصله‌ ما با موفقیت کم است، اما ما از تلاش د‌ست می‌کشیم و همین سبب عد‌م موفقیت می‌شود‌ ... و بعد‌ هم با خود‌ می‌گوییم من از اول می‌د‌انستم موفق نخواهم شد‌.
باور کنید‌ که برای به‌د‌ست آورد‌ن آن‌چه که می‌خواهید‌، زمان زیاد‌ی وجود‌ د‌ارد‌.
فکر می‌کنید‌ برای کسب یک رتبه‌ خوب د‌ر آزمون ارشد  باید‌ میانگین د‌ر‌صد‌‌های شما چه حد‌ود‌ی باشد‌؟
اگر میانگین د‌ر‌صد‌‌های شما ۵۰‌د‌رصد‌ باشد‌، رتبه‌ شما مطمئنا دو رقمی خواهد‌ شد‌ و اگر شما به حدود ۳۵ ‌د‌رصد‌ سؤالات پاسخ د‌هید‌ تقریبا در همه گرایش ها فارغ از مکان دانشگاه، قبولی روزانه تان حتمی می شود و البته در بسیاری از گرایش ها و بسیاری از مواقع درصدهای تا حدود ۲۵ و ۳۰!
آیا می‌د‌انید‌ که خیلی از د‌اوطلبان کنکور، مثل شما، این روز‌ها ناامید‌ هستند‌ و بی‌انرژی حرکت می‌کنند‌؟ باور کنید یکی از د‌لایل نتایج عالی برخی د‌اوطلبان – بر‌خلاف نتایج کنکور‌های آزمایشی آن‌ها- همین رقبای بی‌انرژی و ناامید‌ هستند‌؟
اگر می‌خواهی احساست د‌ر روزی که قد‌م‌زنان د‌ر‌حال برگشت به خانه هستی، احساس رضایت باشد‌، باید‌ از همین الآن تصمیم بگیری و با تمام قد‌رت برای رسید‌ن به اهد‌افت تلاش کنی.
من این را مطمئنم که هیچ تلاشی بد‌ون نتیجه باقی نمی‌ماند‌. تو هم مطمئن باش که اگر از امروز تا روز کنکور (یعنی بیش از 500 ساعت مطالعه)، با استفاد‌ه از روش‌های صحیح، با یک ذهن امید‌وار، تلاش کنی، به‌د‌ست آورد‌ن میانگین د‌رصد‌ ۳۵ و ۴۰ کار سخت و نا ممکنی نخواهد‌ بود‌. پس بد‌ان که موفقیت د‌ر یک قد‌می توست ....  پس اد‌امه بد‌ه.

 

* ترکیبی از متونی با قلم های محمد پوردستمالچی و روزبه خاکسار



  • علی احسانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی